Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Prof. J. Lovelock nu vóór kernenergie
Lady d'Arb@ñville:
--- Citaat ---Allemaal zijn ze bezig met duurzame energiebronnen en auto's op waterstof of aardgas
--- Einde van citaat ---
Heel leuk, maar voor de produktie van die waterstof is natuurlijk nog steeds veel energie nodig. Waar moet die vandaan komen?
En hoe lang kan aardgas een aanvulling zijn op aardolie als het massaal als autobrandstof wordt ingezet? Een paar jaar?
Iknik:
--- Citaat van: de An van zes miljoen op 28 mei 2004, 10:48:16 ---Heel leuk, maar voor de produktie van die waterstof is natuurlijk nog steeds veel energie nodig. Waar moet die vandaan komen?
--- Einde van citaat ---
Voorlopig van fossiele brandstoffen en verschillende duurzame bronnen, daarna van kernfusie. Ten minste, zo zou ik het doen.
--- Citaat ---En hoe lang kan aardgas een aanvulling zijn op aardolie als het massaal als autobrandstof wordt ingezet? Een paar jaar?
--- Einde van citaat ---
Geen idee. Maar ik probeerde aan te geven dat er wel degelijk gewerkt wordt aan alternatieven voor vervuilende brandstoffen, soms uit idealisme maar vaak ook uit eigenbelang.
Biodiesel is een ander voorbeeld, daar wordt ook al hard aan gewerkt. Saillant detail is dat de motor van meneer Diesel oorspronkelijk op zo'n beetje elke olie wilde rijden, maar dat het ding na Diesels dood werd aangepast om alleen op diesel te kunnen rijden...
Lady d'Arb@ñville:
Toevallig hoorde ik laatst dat iemand zijn diesel 1 op 1 mengt met oude frituurolie. Dat grapje schijnt alleen uit te halen te zijn bij oudere dieselauto's.
Christiaan:
--- Citaat van: Iknik op 28 mei 2004, 11:43:58 ---Saillant detail is dat de motor van meneer Diesel oorspronkelijk op zo'n beetje elke olie wilde rijden, maar dat het ding na Diesels dood werd aangepast om alleen op diesel te kunnen rijden...
--- Einde van citaat ---
Diesel zou zich in zijn graf omdraaien... ;)
Ik denk dat dat de verdere ontwikkeling van de dieselmotor na zijn uitvinding een kwestie van efficientie was, want het ding kon zelfs op kolenstof draaien.
bart:
Over het broeikaseffect was gisteren boeiend nieuws. Houdt de wetenschapsbijlage van uw krant in de gaten!
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie