Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Zuivel en verkoudheid
willem:
--- Citaat van: Sam op 24 oktober 2005, 18:36:45 ---
--- Citaat van: Lovelocker op 24 oktober 2005, 17:28:38 ---@Sam: ik hoef niet mijn gelijk te halen. Het is mooi dat het bij jou zo is en dat je daar achter bent gekomen. In de praktijk op mijn werk, zie ik anders.
--- Einde van citaat ---
Dat snap ik, maar ik wilde alleen even melden dat dit geen wet van Meden en Perzen is :-*
--- Einde van citaat ---
Ik ken iemand die de uitdrukking als volgt uitspreekt: het is geen wet van meten en persen. ;)
Kim:
Volgens mij gaan al die antistoffen in de koemelk hartstikke kapot bij het pasteuriseren; dus zou je die alleen binnenkrijgen als je verse rauwe melk drinkt; en dus zou wat dat betreft zuivel geen kwaad kunnen.
Deze wijsheid is dan weer alleen gebaseerd op het feit dat je de mensenmoedermelk niet in de magnetron zou mogen opwarmen vanwege die antistoffen, wat weer iets heel anders is dan pasteuriseren zoals dat in de melkfabriek gebeurt. Maar het lijkt mij logisch dat verhitten niet goed is voor de antistoffen.
Sam:
De afgelopen twee weken van huis geweest en dus veel buitenshuis gegeten, en dus ook vaak gerechten met kaas erin. Mijn hoofd zit dicht, neus zit verstopt, alles voelt vreselijk slijmerig aan. Ik ga nu weer braaf grotendeels veganistisch eten, kijken of het dan weer overgaat...
willem:
--- Citaat van: Sam op 11 november 2005, 11:29:06 ---De afgelopen twee weken van huis geweest en dus veel buitenshuis gegeten, en dus ook vaak gerechten met kaas erin. Mijn hoofd zit dicht, neus zit verstopt, alles voelt vreselijk slijmerig aan. Ik ga nu weer braaf grotendeels veganistisch eten, kijken of het dan weer overgaat...
--- Einde van citaat ---
Ik denk wel dat het weer overgaat, maar dat gaat ook vanzelf. Binnen ongeveer een week moet het weer voorbij zijn. Als je ergens anders bivakkeert dan heb je ook meer besmettingsbronnen, handen geven en zo. Als het dan weer over is denk je dat het door het veganistisch eten komt, maar dan ben je gewoon over je verkoudheid heen. Misschien heb je een allergie voor melkproducten.
Sander:
Heb je banden met de zuivelindustrie ofzo?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie