Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Albumine
Inanna:
Hoi allemaal,
ik heb mijn bloed laten testen, en daaruit blijkt dat ik te weinig albumine heb. Dit is een bloedeiwit, als je diabetes hebt, heb je er teveel van.Meer weet ik er eigenlijk niet van.
En ik vind er niet zoveel over waar ik uit wijs kan..
Mijn dokter vroeg dus of ik weinig vlees at.. Ja, al 11 jaar niks meer !
tjsa, zei hij, af en toe een beetje kan geen kwaad, drie keer per week of zo ??? als dat af en toe is .. Ik dacht dat hij ging zeggen eens per maand ofzo.. niet dat ik het dan zou gedaan hebben..
Maar nu is mijn vraag dus, kan ik die albumine ook uit iets anders halen?
Christiaan:
Als ik het me zo weet te herinneren is albumine een eiwit dat in het bloed voorkomt. Het wordt dan ook door het lichaam zelf gemaakt uit de bouwstenen van eiwitten die het in de voeding krijgt. Dat je te weinig albumine hebt zou dan kunnen betekenen dat je te weinig eiwit binnenkrijgt. Daarom zou het ook wel eens kunnen zijn dat de dokter je aanraadt om vlees te eten, voor het eiwit.
Je zou je dokter kunnen vragen of hij inderdaad denkt dat je meer eiwit nodig hebt en dat hij je daarom vlees voorschrijft. Het is heel goed mogelijk om op andere manieren extra eiwitten binnen te krijgen. We hebben daar al een discussie over eiwitten, misschien kan je daar iets uit halen?
Sander:
--- Citaat van: Inanna op 12 augustus 2004, 18:44:35 ---Mijn dokter vroeg dus of ik weinig vlees at.. Ja, al 11 jaar niks meer !
tjsa, zei hij, af en toe een beetje kan geen kwaad, drie keer per week of zo ???
--- Einde van citaat ---
Een dokter die zoiets zegt, die verdient een grote schop onder z'n hol! >:(
Meer eiwitten nuttigen kan ook op andere manieren dan het eten van (meer) vlees, op hééél vééél andere manieren zelfs. In eieren zit albumine, al vermoed ik dat je lichaam dat eiwit wel gewoon afbreekt tot aminozuren, waar dan door je eigen lichaam weer eiwitten van worden gemaakt.
Lovelocker:
Het zit in een supplement voor krachtsporters gemengd met vitaminene en mineralen. Je zou naar zo'n winkel kunnen gaan en kijken waar die albumine vandaan komt. Is het vegetarisch, dan is het heel eenvoudig, hè. Maar het zal niet goedkoop zijn.
Sander:
--- Citaat van: Lovel¤cker op 12 augustus 2004, 18:58:22 ---Het zit in een supplement voor krachtsporters gemengd met vitaminene en mineralen. Je zou naar zo'n winkel kunnen gaan en kijken waar die albumine vandaan komt.
--- Einde van citaat ---
Ik voorspel: uit eieren.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie