Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Albumine

<< < (3/3)

Hizikigrrrl:
Misschien eens naar een dietist? En anders nog eens naar de arts, misschien wat meer onderzoeken doen.

Selly:
het zou neem ik aan ook kunnen dat je lichaam die albumine niet goed verwerkt/aanmaakt, dus als je vlees zou eten, precies hetzelfde probleem zou hebben. Ik zou idd zeker voor een second opion gaan, en dan bij iemand die wat meer verstand heeft van (vegetarisch) eten.

Hizikigrrrl:
Even gegoogled etc. Op PubMed komt het woord veel voor in combinatie met diabetes en leverproblemen. Her en der zie ik ook wat met de bloedstolling.

Info  

Info

animal lover:

--- Citaat van: Inanna op 12 augustus 2004, 18:44:35 ---Hoi allemaal,
ik heb mijn bloed laten testen, en daaruit blijkt dat ik te weinig albumine heb. Dit is een bloedeiwit, als je diabetes hebt, heb je er teveel van.Meer weet ik er eigenlijk niet van.
En ik vind er niet zoveel over waar ik uit wijs kan..
Mijn dokter vroeg dus of ik weinig vlees at.. Ja, al 11 jaar niks meer !
tjsa, zei hij, af en toe een beetje kan geen kwaad, drie keer per week of zo  ???  als dat af en toe is .. Ik dacht dat hij ging zeggen eens per maand ofzo.. niet dat ik het dan zou gedaan hebben..
Maar nu is mijn vraag dus, kan ik die albumine ook uit iets anders halen?

--- Einde van citaat ---

Ik was afgelopen week bij de dokter om mijn ijzer op te meten en daar werd gezegd, dat je met een vegetarisch dieet gewoon heel gezond kan zijn en dat je dan niks hoeft te missen.

Hizikigrrrl:
Waarom moet hij er perse iets vanaf weten? Vegetarisch is geen ziekte!

Maar je zou de andere huisartsen in je plaats kunnen bellen.

Als het gaat om je albumine-tekort, dan zou ik gewoon teruggaan naar je huisarts en om meer testen vragen. Misschien was het wel een tijdelijk iets?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie