Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Albumine

<< < (2/3) > >>

Christiaan:

--- Citaat van: Lovel¤cker op 12 augustus 2004, 18:58:22 ---Het zit in een supplement voor krachtsporters gemengd met vitaminene en mineralen.

--- Einde van citaat ---
Dat is dus echt bullshit he, om dat in plaats van een gewoon eiwit in een krachtsupplement te doen?

Die albumine wordt namelijk gewoon afgebroken in je darmen om als aminozuur opgenomen te worden. Het lichaam kan het echt niet hebben om functionele eiwitten van andere levensvormen in zich te krijgen, dat kan de boel namelijk alleen maar in de war schoppen. Sommige eiwitten/enzymen zijn gewoon giftig namelijk.

Ik zou ook helemaal niet zo'n idioot krachtsupplement gebruiken als je te weinig eiwitten binnenkrijgt. Meer zuivel en plantaardige eiwitbronnen, dat lijkt me een duurzamere oplossing (ik kan me dan ook niet voorstellen dat Lovelocker een krachtsupplement aanraadt! ;)).

Albuminetekort kan denk ik door nog een aantal andere oorzaken ontstaan. Het lijkt me wat dom van die arts om het direct op je eiwitinname te gooien.

Hoe ziet je dagelijks dieet er uit?

Fabian:
Mijn boekie zegt die over albumine-tekort. Het ontstaat door:

- Sterke ondervoeding (zoals Christiaan zegt, neem ik aan door eiwittekort)
- Leverziekte, waardoor de lever onvoldoende in staat is albumine te produceren
- nierziekte, waarbij zeg maar de nieren lek zijn en het eiwit in de urine terechtkomt

Heb je ook urineonderzoek gehad wellicht?

Fabian:

--- Citaat van: Christiaan op 12 augustus 2004, 19:07:22 ---
--- Citaat van: Lovel¤cker op 12 augustus 2004, 18:58:22 ---Het zit in een supplement voor krachtsporters gemengd met vitaminene en mineralen.

--- Einde van citaat ---
Dat is dus echt bullshit he, om dat in plaats van een gewoon eiwit in een krachtsupplement te doen?

--- Einde van citaat ---

Er wordt wel onderzoek gedaan naar conversie van eiwit in voeding naar lichaamseiwit. Sommige eiwitten blijken wel een effecientere conversie te hebben (zoals quinoa®  :P en caseine) dan anderen.

Christiaan:

--- Citaat van: Fabian op 12 augustus 2004, 19:08:16 ---Mijn boekie zegt die over albumine-tekort. Het ontstaat door:

- Sterke ondervoeding (zoals Christiaan zegt, neem ik aan door eiwittekort)
- Leverziekte, waardoor de lever onvoldoende in staat is albumine te produceren
- nierziekte, waarbij zeg maar de nieren lek zijn en het eiwit in de urine terechtkomt

--- Einde van citaat ---
Dat had ik ook al even opgezocht maar ik wou nog niemand schrik aanjagen met mijn boekenkennis. Zolang het nog niet duidelijk is ga ik er van uit dat het aan het dieet ligt. Dat lijkt me wat beter dan die andere mogelijkheden. Vandaar ook mijn vraag. Niet dat ik (we) hier precies weet (weten) wat en hoeveel je moet eten maar als het echt duidelijk wel of niet daar aan ligt dan moet je misschien toch maar eens terug naar je arts.

Lovelocker:
Van die albumine weet ik, omdat ik eens in de drogist gesnuffeld heb en op aanraden van iemand een pot creatinine heb gekocht, omdat ik vegetariër ben en (eventjes) 3x per week op fitness was. Sorry, als ik je teleurstel, Christiaan  ;)
Maar goed: een deel van die pot staat er na zeker drie jaar nog...ik zal maar eens naar de houdbaarheid kijken....

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie