Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Eetmeter
LelleL:
Besmeer mijn brood niet, altijd vies gevonden. Maar slik daar nu pilletjes voor. Als het potje op is moet ik echter wel een gezond (natuurlijk) alternatief vinden want vermoed dat ze niet vega zijn. Ik bak tegenwoordig wel in vloeibare margarine ipv olie.
Die smeerkaasjes heb ik laatst voor het eerst ontdekt, dat lijkt me wel lekker. Helaas kan je op de eetmeter vegetarische vleeswaren niet invoeren, dus kan het niet bijhouden.
Nu nog even kijken hoe ik huttenkase kan toepassen.
tnx!
Rosanne:
Huttenkase kun je combineren met zoet, bijvoorbeeld jam (of zonnatura fruitbeleg). Ook kan het hartig: plakjes tomaat, Italiaanse kruiden (al dan niet vers), bieslook, komkommer en ga zo maar door.
Misschien is een combi met noten en honing ook wel lekker, verzin ik nu terplekke.
Oja: je kunt natuurlijk wel berekenen hoeveel eiwit er in een plak vegavleeswaar zit. Dan kun je hem in je hoofd bijtellen bij je dagtotaal.
LL de Ling:
--- Citaat van: Lelle op 08 september 2009, 11:35:04 ---Nu nog even kijken hoe ik huttenkase kan toepassen.
--- Einde van citaat ---
Hoeft ook niet perse op brood, maar kan ook makkelijk in lasagne of mexicaanse gerechten. Vind ik dan.
Djooiss:
--- Citaat van: LL de Ling op 08 september 2009, 12:32:29 ---
--- Citaat van: Lelle op 08 september 2009, 11:35:04 ---Nu nog even kijken hoe ik huttenkase kan toepassen.
--- Einde van citaat ---
Hoeft ook niet perse op brood, maar kan ook makkelijk in lasagne of mexicaanse gerechten. Vind ik dan.
--- Einde van citaat ---
Het doet het ook leuk in salades.
LelleL:
Ben inmiddels aan de melk, chocomelk en de slankie smeerkaas, dus maak grote stappen op zuivel/ eiwit gebied. :angel:
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie