Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Eetmeter

<< < (24/35) > >>

chinoiseries:
Wat goed! :worshippy: Heb je dat elke dag??

B12 en natrium zijn ook hier een probleem, maar ijzer en seleen ook. En ik moet duidelijk meer broccoli en andere calcium-houdende dingen eten (de fortified sojamelk is reeds aangeschaft). De rest staat na drie dagen wel op geel of groen.

Wat me licht irriteert is dat niet alles in de Eetmeter database staat. Ik heb dan ook al wat suggesties ingestuurd  8)

Kiwi:
Niet elke dag, maar wel meer dan de helft van de tijd.
Het seleenprobleem los ik op door elke dag een paar paranoten te eten. IJzer haal ik volgens mij vooral uit brood en groene bladgroenten, maar dat is, net als calcium, eigenlijk nooit een probleem.

Ik mis ook wel eens dingen, maar dan kies ik een vergelijkbaar product. Zo heel nauw komt het niet, ik weeg ook niet alles tot op de gram nauwkeurig af (alleen de 'slechte' dingen, zoals chocolade weer wel ;)).

haantje:
Ik vind de hele Eetmeter sowieso niet zo erg op vegetariƫrs of veganisten gericht.

chinoiseries:
Na 6 dagen lang de Eetmeter ingevuld te hebben, ben ik het wel beu. De conclusie is dat ik voldoende gevarieerd eet, aangezien over de 6 dagen genomen alle balkjes groen en geel zijn, behalve het zeer rood brandende natrium (zucht, en ik eet echt zoveel minder zout dan een jaar geleden!), selenium (meer noten?) en b12 (Eetmeter kent alleen de gewone sojamelk of Alprosoja chocomelk! Telt zeker niet de toegevoegde B2, B12, D en calcium mee?). De suggesties helpen ook niet, meestal moet ik meer volkorenproducten, groenten, brood en... vlees eten.

De Eetmeter is absoluut niet flexibel. Ik denk dat ik wel fantastische waarden zou halen, als ik zou ontbijten met brood (met kaas, vleeswaar en melk), lunchen met brood (met kaas, vleeswaar en melk) en dineren met aardappelen, (een aantal "opscheplepels"?) groente en vlees. Maar helaas weerspiegelt dat juist niet hoe ik normaliter eet :/

Zo. Nu maar een "schaaltje"  bleekselderij besmeerd met Vegemite knagen!

Hizikigrrrl:
Selenium= 2 paranootjes per dag!
B12= pilletje, zie de B12-draad

Netjes dat je de rest allemaal haalt! De vitamine A klopt bij hen niet helemaal, aangezien je voornamelijk betacaroteen binnenkrijgt ipv retinol etc. en betacaroteen maar gedeeltelijk wordt omgezet in vitamine A, dus waarschijnlijk krijg je daar ook te weinig van. Gewoon een multietje erbij en klaar is Chinoiseries.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie