Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Eetmeter
chinoiseries:
Dank je :) Wow, 2 paranootjes per dag = dagelijkse hoeveelheid seleen? Da's makkelijk!
Ik ben nog door die B12-thread heen aan het ploegen ;) In etappes, zeg maar. Goed dat je de vit. A nog even noemt, zal ik nog extra op gaan letten.
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: chinoiseries op 13 september 2010, 20:25:40 ---
Ik ben nog door die B12-thread heen aan het ploegen ;)
--- Einde van citaat ---
Deze is aan te raden:
http://www.pasioingredients.com/index.cfm?fuseaction=product.display&product_ID=50&ParentCat=19
chinoiseries:
xD Hoef ik de thread niet meer door. Dank voor de tip!! Ik kende deze nog niet.
Amarillo:
Afgelopen week heb ik me ook geregistreerd en ik heb nu vier dagen de eetmeter ingevuld.
Ik probeer niet meer dan vier balkjes rood te hebben, maar vanzelf gaat het niet.
Wie denkt er mee met vegan tips?
Ik krijg structureel te veel vet binnen (nu had ik wel een paar gebak-/nootjesdagen ertussen zitten, maar vandaag had ik nauwelijks iets 'onverantwoords' gegeten en zat-ie er nóg (nipt) overheen...)(en nadat ik 's avonds met wat nootjes m'n rode vakjes bij seleen, ijzer en zink had weggewerkt, was het er natuurlijk inmiddels ruimschóóts overheen voor vet).
Vitamine A heb ik ook nog niet op groen gehad (wel op geel, met dank aan hopen gebak ;D en spinazie).
IJzer ook steevast te weinig of aan de krappe kant.
Kalium staat standaard op 'aan de krappe kant'.
Vitamine D standaard op 'aan de krappe kant'. (Maar lijkt me niet zo'n probleem als je dagelijks buiten komt.)
Natrium alleen vandaag niet overschreden.
Calcium vind ik ook een lastige.
B12 altijd krap of weinig, maar dat slik ik bij.
Vitamine B1/2/6 is overigens heel eenvoudig met Tartex binnen te krijgen. (Nu eet ik dus alleen Tartex-de-luxe met mosterd-rucola- of kerrie-gedroogde-tomaat-smaak. Zou dat dezelfde voedingswaarde hebben als de Tartex uit de eetmeter? Verder eet ik bijna dagelijks champignonspread van Bruno Fischer, wat ik ook maar als Tartex aangeef omdat ik denk dat het daar het meeste op lijkt, maar geen idee of dat ook echt klopt qua voedingsmiddelen.)
Anyway, ik moet dus minder vet binnenkrijgen: ehmja, dat zit dus ook in Tartex. ;D En in die nootjes waar ik m'n zink etc uit haal. En in pindakaas en avocado (en andere top healthy producten zoals brownies, muffins etc). Euhm... wel lastig.
Vitamine A: waarin nog meer, behalve wortel en spinazie?
IJzer: oplosbaar met roosvicee ferro.
Kalium: waar zit dat allemaal in?
Natrium: minder brood gaan eten??? Het is natuurlijk prima voor elkaar te krijgen zonder snacks & snaai. Maar hoe realistisch is het om te denken dat ik zomaar even kan ga stoppen met snacks & snaai? (OK, het invullen van de eetmeter zelf en proberen groene balkjes te scoren is ook wel een sport, true.)
Calcium: waar zit dat allemaal in?
M.:
Vitamine A zit ook in paprika toch? En in groene bladgroente. Vitamine D: margarine, maar dat is dan wel weer vet.
IJzer en Calcium: groene bladgroente. Maak je wel eens een green smoothie?
Er is natuurlijk een veel makkelijkere oplossing: je gaat naar de Tuinen en koopt daar een potje multivitamine voor vegetariërs en veganisten ;)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie