Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Eetmeter

<< < (33/35) > >>

Poek:
Rooibos is vast wel goed voor ze :)

meisbaer:
Ik heb weleens gehoord dat in Zuid-Afrika baby's rooibosthee kregen. Is natuurlijk netjes gekookt water met een smaakje.

Zouden ze thee aanbevelen in plaats van frisdrank? Water of water met een drupje diksap ljkt me beter?

Poek:
Maar rooibos heeft allerlei gezondheidsbevorderende eigenschappen vanwege de anti-oxidanten en mineralen, althans, dat zegt men. Het zou dus beter kunnen zijn dan gewoon water.

meisbaer:
Das mooi, want ik drink eigenlijk alleen rooibosthee. :D

Die recepten zijn eigenlijk "grote mensen" menu's in het klein. Het voedingscentrum legt de laatste jaren ook veel nadruk om magere zuivel en lightdrankjes etc. Terwijl volle zuivel veel voedingsstoffen bevat, en je met light ook moet oppassen. Ik vind zelf de hoeveelheden groenten altijd te weinig.

bambi:

--- Citaat van: Muis op 19 april 2015, 09:47:05 ---Voedingscentrum is volgens mij vaag, ze hebben ook 4 voorbeeldmenu's staan voor dreumes en peuters, ik heb echt 5 keer gekeken of het wel echt voorbeeldmenu's zijn voor gezonde voeding....
http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/dreumes-en-peuter/voorbeelddagmenu-voor-dreumes-en-peuter.aspx Vind het veeel te zout en te veel suiker, vooral de eerste 2. En moest goed zoeken waar de groente en fruit stond ::)

--- Einde van citaat ---
Kan je de leek uitleggen, waar dat zout dan in zit?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie