Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Eetmeter

<< < (11/35) > >>

Mariek:
Ik heb multi-vitamine tabletten van Centrum. Daar zit 100% van de ADH in. Volgens mij is dat bij de meeste multi-vits zo. Ik ben ze maar weer gaan slikken nu de R weer in de maand zit en ik hier vanalles lees over het binnenkrijgen van te weinig van het een of ander.

Lady d'Arb@ñville:

Solgar bijvoorbeeld begint pas bij een honderdvoudige dosering B12 of zo.
Ik zou rustig het hele tablet innemen, kwaad kan het niet in het geval van B12.
Ik denk dat het minder ongezond is om het hele potje in één keer achterover te slaan, dan om een enkel koekje te eten. :devil:

Ik vermoed trouwens dat het om 10 mcg tabletten gaat, en nog van de oude ADH van 1 mcg uitgegaan wordt. Klop dat? Of zijn het tabletten van 28 (of 30) mcg?

calimero:
Die idioot hoge doses zijn omdat je B12 uit een pil totaal niet efficient opneemt. Van een 100-microgrampil (10.000% ADH) neem je geloof ik rond de 2,5 microgram op; van een 1000-microgrampil nog geen 10 microgram.

Lees hier en hier meer.

Lovelocker:

--- Citaat van: ŠõŸ@ñîñî op 03 september 2004, 12:35:12 ---
Ik vermoed trouwens dat het om 10 mcg tabletten gaat, en nog van de oude ADH van 1 mcg uitgegaan wordt. Klop dat? Of zijn het tabletten van 28 (of 30) mcg?

--- Einde van citaat ---
Ja dat klopt, tenminst als een u met een staartje "micro" betekent.
Las wel ergens dat B 12 veilig zou zijn tot 50x de ADH  Ik ben aan de behoudende kant: dat bijgeslik vind ik maar zózó. Puur gevoelsmatig, niet op rationele gronden. Zal een half tablet per dag nemen. De helft van wat nodig is, haal ik uit mijn voeding. Ben al zó lang vegetariër zonder veel gezondheidsproblemen...

Lady d'Arb@ñville:

microgram = µg = mcg.
in plaats van de µ wordt ook weleens de u geschreven, maar dat ben ik eigenlijk nooit tegengekomen in de context van microgram.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie