Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Eetmeter

<< < (18/35) > >>

Hizikigrrrl:
Allereerst mijn excuses aan Remco dat het zo lang geduurd heeft ::)!

Remco krijgt van veel vitaminen te weinig binnen. Hij slikt B en C bij, maar misschien is het verstandiger om een multi te gaan slikken.

Je krijgt erg weinig calorieen binnen, wat meer kan geen kwaad, maar haal ze wel uit goede dingen!

Je eiwitten zijn te weinig. Voor vegetariers wordt aangeraden om meer eiwitten binnen te krijgen dan vleeseters, ivm de mindere kwaliteit van veel plantaardige eiwitten. Voor jou zou dat betekenen dat je zo'n 65 a 70 gram eiwit per dag zou moeten eten.

Je bent niet zo goed bezig voor je botten. Je calcium is minder dan de ADH, maar je krijgt ook weinig magnesium, D en A binnen.
Hier vindt je meer tips:
http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/calcium.html

Het zou verstandig zijn om dieethalvarine te gaan gebruiken op brood. Daaraan zijn de vitamines A, D en E toegevoegd.

Zink zit in kaas, granen, brood en noten.

Nog 1 aanmerking: je cholesterol is 1 keer te hoog, dit komt door de eieren, maar dit lijkt niet gevaarlijk te zijn.
http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/fats.html

Ik zou je zelf aanraden om bij bijvoorbeeld de avondmaaltijd wat vaker volkoren pasta of rijst te eten. Dan krijg je meer energie, eiwitten en vitaminen en mineralen binnen.

willem:
Wat mooi zo'n overzicht.
Klopt het dat voor de / de realisatie staat en achter de / de aanbevolen waarde?

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: willemk49 op 03 maart 2005, 16:56:35 ---Wat mooi zo'n overzicht.
Klopt het dat voor de / de realisatie staat en achter de / de aanbevolen waarde?

--- Einde van citaat ---

Ja, dat klopt.

mjets:
Kijk hier ben ik bijvoorbeeld weer reuze blij mee... eetmeter... en dat zie ik nu pas, gelijk maar eentje bestellen! uit de bibliotheek 'lenen'  :)

mjets:
Ik moet zeggen die eetmeter, het werkt verslavend.  En dat voor 2 euro leengeld uit de bieb! Al zou het die 10 euro ook meer dan waard zijn geweest. Na een paar dagen bijhouden blijkt dat ik een chronisch te kort aan selenium heb en las op EVA.be dat 1 paranoot per dag dit probleem verhelpt. Nou jaaa.... kijk van die dingen, word je toch helemaal blij van. (selenium en mijn huidproblemen zouden wel eens heel goed samen kunnen gaan, las ik ook... pom pom...
En dan het schrikeffect van de vet-notaties.. ai ai ai...
Jammer alleen dat het niet ook een beetje vegetarisch/ biologisch gericht is. Alle producten waaruit je kan kiezen zijn wel heel gangbaar supermarkt spul.
Manlief is er ook helemaal in touw mee om af te rekenen met zijn 'risicobuikje'  :-X
Gezellige boel hier: ja maar hoeveel pasta heb ik vandaag dan precies op...""  ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie