Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Eetmeter
Hizikigrrrl:
Je kan ook zelf produkten toevoegen. Ik heb er een boel van wat ik zelf eet ingezet en van wat ik voor anderen uitgerekend heb.
Heb je wel de update vd site vh Voedingscentrum gedownload?
mjets:
Ja geupdateet, maar hoe doe je dat dan met dat zelf producten toevoegen, want van heel veel producten kan ik niet de vitamines en minerale vinden (op pakje of op internet) of laat je dat dan achterwege?
Hizikigrrrl:
Als de vitamines en mineralen er niet op staan, zullen ze er ook wel niet in zitten. Dat zijn immers positieve dingen die je, als ze aanwezig zijn, toch graag wilt vermelden als producent zijnde.
LelleL:
Toch weer even over die eetmeter (de online versie).
Ik kom nooit aan mn eiwitten en dat verbaasd me toch een beetje. Zeker vandaag, 240 gr bruine bonen (dacht dat dat een eiwit bom was) en drie boterhammen met pindakaas. Wat moet je in hemelsnaam eten om voldoende binnen te krijgen?
Ook kan ik in de online versie nog steeds niet vinden waar je vitamine supplementen toe kan voegen.
De hoeveelheid eiwit in je voeding is aan de krappe kant
Eiwitten zijn van belang voor de opbouw en het in stand houden van je lichaam. Daarnaast leveren ze ook energie. Per gram levert eiwit circa 4 kcal.
Belangrijke eiwitbronnen zijn: graanproducten (brood), zuivelproducten (melk, kaas, enzovoort), vlees, peulvruchten, eieren en vis.
Eigen inname48 gEnergieprocent18 %
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: Lelle op 07 september 2009, 18:07:31 ---Zeker vandaag, 240 gr bruine bonen (dacht dat dat een eiwit bom was) en drie boterhammen met pindakaas. Wat moet je in hemelsnaam eten om voldoende binnen te krijgen?
Ook kan ik in de online versie nog steeds niet vinden waar je vitamine supplementen toe kan voegen.
--- Einde van citaat ---
Als vegetarier moet je meer dan de ADH aan eiwitten binnenkrijgen, voor jou geldt dat je minstens 60 a 65 gram eiwitten binnen moet krijgen, zeker als je niet of weinig van de kwalitatief goede eiwitten eet, zoals de zuivel-, ei- en soja-eiwitten.
Is dit alles wat je vandaag gegeten hebt??
Vitaminesupps voeg je toe waar je ook voedingsmiddelen kan toevoegen:
ONDERHOUD > VOEDINGSMIDDELENTABEL > VOEDINGSMID. TOEVOEGEN
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie