Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Eetmeter

<< < (20/35) > >>

Annemieke:
Kaas was een goede toch?

Ik eet 2 volkoren boterhammen met kaas, 1x yoghurt, 1x melk, 1x sojamelk en nog kaas of vleesvervanger bij het eten. Ik voel me wel erg zuivelerig.

LelleL:
De Online versie kent die optie (onderhoud) niet, daar zal het aan liggen. Jammer.

Verder was ik vandaag laat uit bed dus heb lunch en ontbijt in 1 x gedaan (da's die 3 boterhammen) en 350gr aardappelen, bruine bonen, ui en augurk als avondeten. Tussendoor een aantal tomaatjes uit mn tuin.
Da's toch niet heel weinig? Meestal eet ik s ochtends een yoghurt fruit brinta smoothie en s avonds nog een vega hap erbij. Dat scheelt wel natuurlijk.

Waarschijnlijk eet ik vanavond nog 2 boterhammen. (nutella)
En denk dat ik ook maar weer aan de melk ga. Heb een hekel aan kaas op mijn brood (Overdosis na jaren zonder vleesvervangers) dus probeer dat door de pasta te mengen.

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: Lelle op 07 september 2009, 19:32:16 ---
Waarschijnlijk eet ik vanavond nog 2 boterhammen. (nutella)
En denk dat ik ook maar weer aan de melk ga. Heb een hekel aan kaas op mijn brood (Overdosis na jaren zonder vleesvervangers) dus probeer dat door de pasta te mengen.

--- Einde van citaat ---

In plaats van suikertroep zou ik je aanraden om ei of toch kaas op brood te nemen. Lust je wel zuivelspread? Of je maakt er een tosti van!

Verder zou ik proberen wat meer groenten te eten, minstens 200 gram per dag. Bruine bonen zijn peulvruchten en tellen niet als groenten!

Hoeveel yoghurt eet je 's ochtends? Dat mag best een flinke mok met alleen yoghurt zijn en daar wat brinta (of havermout, gezonder en dan eet je wat afwisselender aangezien je al veel tarwe eet) en vers fruit bij.

LelleL:
Hoho, dit is één dag he. ;)
Normaal gesproken eet ik zeker 300gr groente per dag, Gisteren 500gr witlof, de dag ervoor bietjes en de dag daarvoor een hele bloemkool (was eigenlijk voor twee dagen, maar heb het savonds weer opgewarmd). En altijd zilvervliesrijst en volkoren pasta.
De yoghurt (250 ml) doe ik afwisselend met brinta of havermout, maar heb nu alleen brinta in huis.

Het ging me dus voornamelijk om de eiwitten. (En de vitamine A/ D). Zal misschien toch aan de kaas moeten, tosti's vind ik wel heel lekker, goeie tip!

Rosanne:
Of huttenkase (ook kaas, maar daar denk je misschien niet snel aan)? En smeerkaas met diverse smaakjes..

Ook de nepvleeswaren van AH zijn eiwitrijk voor op brood. Melk of karnemelk is een goede (en lekkere) aanvulling van je lunch.

Voor wat betreft vitamine a en d: besmeer je je brood (halvarine, margarine)?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie