Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Testosteron mannelijke vegetariërs
Lovelocker:
Voor de tweede maal gelezen dat het testosterongehalte van mannelijke vegetariërs een stuk lager zou zijn dan dat van mannelijke omnivoren. Zo'n 40% lager.
Zou dat kwaad kunnen? En zou je daar dan wat voor bij moeten gaan slikken? Ik vraag het me nu toch wel af: gezien ik al zo lang vegetariër ben, vrij veel sport en bovendien een vader had met prostaatproblemen.
Aiko:
Een op de drie heren krijgt last van prostaatproblematiek. Dat opzichzelf hoeft geen slecht teken te zijn.
Er gaan de geruchten rond in de wetenschapswereld dat de man aan het uitsterven is, volgens mij mede dankzij / af te zien aan het testosterongehalte, dat stilaan dalende is. Vegetariers zijn misschien de trendsetters...!
Sam:
Op deze site staat juist dat er verhalen zijn (niet bewezen) dat je door testosteron bij te slikken prostaatkanker kunt krijgen? Er staat ook een lijstje met symptomen die er op kunnen wijzen dat je een te laag testosteron gehalte hebt. Bij twijfel gewoon laten testen.
Op deze site staat dat het lage hormoonniveau bij vegetarische mannen weer op normaal niveau komt na verloop van tijd. Bij vrouwen blijven de hormonen altijd op een lager pitje dan bij omnivore vrouwen.
Interessant onderwerp Lovelocker :)
Lovelocker:
Drop bevat een stof die negatief op testosterongehalte werkt, zag ik al googelend. Dus heb je last van een hitsige man: geef hem elke dag een zak drop. Misschien ook een idee om uit te delen aan hooligans. Zoethoudertje :P
Sander:
--- Citaat van: Aiko op 21 september 2004, 10:30:54 ---Een op de drie heren krijgt last van prostaatproblematiek.
--- Einde van citaat ---
En laten dat nou voornamelijk vleesetende mannen zijn.
Your Prostate Would Rather Be a Vegetarian
Changing your eating habits can help prevent prostate problems. The reason is not hard to imagine. The prostate is under hormonal control. In the prostate cells, testosterone is turned into a powerful hormone called DHT (dihydrotestosterone), and DHT is what drives prostate enlargement. This is the conversion that finasteride blocks.
Foods can strongly influence sex hormones, including testosterone. Could it be that cutting out meats and dairy products and adding more vegetables to our plates could turn down the hormonal stimulation of the prostate and prevent prostate problems? That is, in fact, exactly what researchers have found. Daily meat consumption triples the risk of prostate enlargement. Regular milk consumption doubles the risk and failing to consume vegetables regularly nearly quadruples the risk.7 Prostate hyperplasia is reportedly increasing in Asian countries, paralleling the westernization of the diet that has occurred in recent decades.
http://www.pcrm.org/health/cancerproject/proshealth.html
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie