Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Testosteron mannelijke vegetariƫrs

<< < (10/15) > >>

willem:

--- Citaat van: Selly op 05 januari 2005, 18:25:51 ---
--- Citaat van: jarie op 05 januari 2005, 18:06:32 ---Ik heb pas gehoord dat er langzamerhand een grote hoeveelheid hormonen in het (oppervlakte) water komt door het gebruik van de pil door vrouwen! Dat betekend dat we langzamerhand onvruchtbaar worden (en alle andere diersoorten met ons mee).

--- Einde van citaat ---

Wat is je bron?

--- Einde van citaat ---
Stichting Reinwater heeft een aantal jaren geleden eens onderzoek gedaan naar de waterkwaliteit in Nl. Daar kwam ook uit dat er kleine hoeveelheden pilhormonen in het oppervlaktewater voorkwamen. Wel aantoonbaar dus maar niet in grote hoeveelheden.

Sander:
Een vrouw maakt gemiddeld gezien in haar hele leven slechts een halve eetlepel oestrogeen aan, dus er kunnen dan wel kleine hoeveelheden in het oppervlaktewater zitten, maar hormonen zijn bij super-kleine hoeveelheden al bio-aktief, dus dat zegt op zich niks.

willem:
Ik reageerde slechts op het woordgebruik "grote hoeveelheden". Je hebt met je constatering ook gelijk. Natuurlijk is het wel een aandachtspunt.

jarie:
't is maar hoe je het bekijkt, de hormonen zijn niet afbreekbaar, dus ze stapelen zich op. en ... jammer dat ik het niet meer terug kan vinden, want ik wil geen dingen door elkaar halen... volgens mij zijn er al vissen onvruchtbaar en -ik geloof- in zweden, hebben de mannen er al last van.

ik probeer extra info te verzamelen, voor dat het (b)lijkt dat ik uit m'n nek lul.

jarie:
Even gezocht op google:

van de gezondheidsraad
Aan de Minister van Volkshuisvesting,
Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer
door Prof. dr JJ Sixma

Dit is de html-versie van het bestand http://www.gr.nl/pdf.php?ID=207.
of:http://www.gr.nl/adviezen.php?ID=207

Dit is niet precies wat ik toen heb gelezen, maar het is wel wat ik bedoel.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie