Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Huisdier met kanker

<< < (3/11) > >>

Reza:
vorige maand heb ik mijn rat laten opereren aan een gezwel, alles is goed gegaan en ze leeft nog. mijn vorige ratje is ook dood gegaan aan zo bult toen wist ik nog niet dat het een gezwel was en ze is eraan dood gegaan.

al een week lang zie ik bij me hond 3 bultjes, op haar heup zit een bultje van een cm ongeveer in haar zij een wat grootere en op haar rug ook zo iets. ik ben bang dat het een gezwel is, ik weet het niet zeker, mijn hond is ook alweer bijna 10, ik wil met haar naar de dokter maar me moeder wilt het allemaal nog even afwachten.
in de tijd dat me moeder wilt wachten kan het tog uizaaien???

fem fatale:
als het kanker zou zijn, en het zijn al meerdere knobbeltjes dan is het al uitgezaaid

maar, ik heb wel nooit een hond gehad, dus weet niet hoe vaak het bij honden voorkomt, fretten hebben aan de lopende band bultjes, die helemaal niets te betekenen hebben
als ze een beetje fanatiek met elkaar spelen, dan bijten ze elkaar, en krijgen ze wondjes, die soms een beetje gaan ontsteken, meestal hebben ze daar totaal geen last van, en hoef je er dus ook niets aan te doen

Piek:
laat het controleren zou ik zeggen.
mijn hond had ook bulten, maar dat waren uiteindelijk verstopte klieren ofzo. Pusbulten zeg maar  :-X. gelukkig is mijn vader dierenarts dus die houdt onze huisdieren goed in de gaten...

Viz:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 02 oktober 2004, 05:37:30 ---Het konijn at niet meer, en ging ook rustig ergens zitten/liggen. Volgens mij heb je het denk wel door als een dier niet meer kan.

--- Einde van citaat ---

pas hier trouwens mee op: konijnen hebben zeer gevoelige darmen. Indien een konijn niet meer eet en ergens 'rustig' gaat zitten/liggen, gelijk voelen of het konijn geen gas heeft! Zeker als een konijn een tijdje niet gegeten heeft is de kans groot door gisting van etensresten die in de darmen nog aanwezig zijn, dat het konijn gas krijgt. Je moet dan gelijk naar de dierenarts gaan/medicijnen en dwangvoer toedienen en overgaan tot masseren!
Noooit wachten of denken dat het konijn niet meer wil! Denken 'ik zie het wel aan tot de volgende ochtend' is dan fataal!! Een konijn moet ALTIJD blijven eten, de darmen mogen nooit stil komen te liggen! Dan is er kans op darmimmobiliteit en dat is dodelijk!

Groetjes, Isa en de konijnen

Hizikigrrrl:
Kyrago, misschien kun je info krijgen van de Consumentenbond of de Dierenbescherming?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie