Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Huisdier met kanker

<< < (2/11) > >>

Bast:
Misschien maakt je hond wel voldoende endorfine aan trouwens om weinig last te hebben. Dat was ik hierboven even vergeten erbij te zetten. Dat paard heeft het hoogstwaarschijnlijk zo lang volgehouden door de aanmaak van endorfines. Maar ik weet niet hoe dat met honden zit...

Sam:
Wat moeilijk Nick. Zolang je hond er nog gelukkig uit ziet, zou ik zeggen: kijk het nog even aan. Weten dat je op een gegeven moment moet besluiten haar te laten inslapen als de pijn ondragelijk wordt wil niet zeggen dat je het nu al moet doen. Ik stond vorig jaar van de ene op de andere dag voor die beslissing (agressieve tumor in de luchtpijp van mijn siamees) en ik heb toen besloten hem in te laten slapen, het was dat of stikken binnen een paar dagen. Maar als ik even de kans had kunnen krijgen het uit te stellen had ik het gedaan. Sterkte :'(

Fabian:
Onze dierenarts zei toen onze vorige hond kanker had dat het wel duidelijk te zien zou zijn wanneer ze pijn had.  Ik denk dat een dierenarts dat wel beter kan zien dan een eigenaar, maar ik vind het verhaal van jouw dierenarts wat vaag.

Als een dier echt pijn heeft dan kan het dat misschien wel verbergen, maar als je hond nog levendig is is dat een teken dat ze zelf nog de lust heeft om te leven in ieder geval. Op het moment dat je merkt dat dat niet meer zo is, zou ik haar direct laten inslapen.

Nick:
Bedankt voor jullie bemoedigende reacties.
Ik laat alles voorlopig zoals het is. Volgens de dierenarts is het een extreem sterke hond, misschien heeft het wel met endorfine te maken.
Een verband leggen op die wonde kan niet, het is in de lies niet op de rug.
Een natuurgeneeskundige dierenarts weet ik hier nergens maar ik zal eens zoeken.

Draek:
Lijkt me lastig. Een reden dat ik maar geen dierenarts ben geworden is dat ik het niet over mijn hart kan krijgen om voor een dier te bepalen wanneer deze dood moet.

Pijn kan een dier hebben, maar in hoeverre is het erge pijn als deze nog vrolijk eruit ziet, lekker rondhuppelt oid? Ik heb ook weleens pijn, maar dat kan ik ook wel lange tijd aan. Lijkt me dat een dier zelf wel aangeeft wanneer het genoeg is. Als ik kijk naar de huisdieren die vroeger hier in huis waren. Zijn ook wel erge dood gegaan. De hamsters gingen blijven liggen in een hoekje in hun huisje en bleven daar. Het konijn at niet meer, en ging ook rustig ergens zitten/liggen. Volgens mij heb je het denk wel door als een dier niet meer kan.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie