Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Zullen onze eenden ooit wegvliegen?
CJ:
Deze zomer bracht mijn man 2 eendekuikentjes mee naar huis.
Ondertussen zijn het 2 GROTE zwart-witte prachtexemplaren geworden met hier en daar een groene schijn op hun veders en rood boven hun bek.
Mijn man denkt iets opgevangen te hebben over "Barbie-eenden" bij hun aankoop, maar is niet zeker.
Als ze hun vleugels uitslaan, blijken die volledig intact te zijn.
Mijn vraag dus aan kenners: Hoe groot is de kans dat die nu gaan wegvliegen? Deze winter? Volgende lente? Is het ook mogelijk dat ze dan zouden terugkeren?
Muis:
Eendenkuikens bleven toch bij het eerste wat ze zien? Of waren dat ganzen ofzo?
Aiko:
Mijn ouders hebben eenden lopen tussen hun kippen. Een eend is bijna altijd bij mijn ouders te vinden, eentje is vrijwel altijd weg, danwel al maanden niet meer gezien geweest. Als ze geen gezellige flok eendjes tegenkomen, en ze niet onverwend worden met eten en er eventueel poelgelegenheid voorhanden is, is er een aardige kans dat ze gewoon gezellig blijven.
Viz:
Het ligt ook aan het karakter van de eenden, en of het een mannetje of vrouwtje is.
Als het een vrouwtje is, wil het vaak nog wel dat als ze wegvliegen, dat ze dan in de lente wel weer terugkomen om op een vertrouwde plaats hun eieren te leggen en te broeden :) Je krijgt dan steeds meer eenden die de omgeving om jouw huis als hun 'thuisfront' beschouwen :)
CJ:
Geen idee welk geslacht het is. Wel is de ene duidelijk de leider en de andere de volgzame.
Oei meer eenden zouden we echt niet aankunnen.
"De pil" voor eenden zal wel niet bestaan zeker?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie