Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Zullen onze eenden ooit wegvliegen?

<< < (3/4) > >>

Lovelocker:
de barbarie eend of liever de muskus eend (Cairina moschata

::) Kennelijk een synoniem.

Wat heel goed kan zijn: eenden kruizen onderling heel gemakkelijk. Dus als de eenden die jullie hebben iets afwijken, dan kan dat heel goed. Als ze veel afwijken, is er reden om te denken aan een andere soort.
Wat voor de hand ligt: kruising met Peking-eend(een geheel witte eend met een krulletje aan zijn "staart") of Wilde Eend. De laatste wordt door vogelaars trouwens vaak Soepeend genoemd. Louter afreageren, omdat er nog nauwelijks eentje te vinden is die raszuiver is.....heb ook kruisingen van muskuseend gezien met waarschijnlijk een gans.

CJ:
Dinsdagochtend zeven crèmekleurige eieren gevonden in het onderste vakje van onze betonnen barbecue.
Ik heb deze verwijderd -richting ijskast- en heb 2 bruine -van uit de ijskast- in de plaats gelegd.
Woensdagochtend vond ik op dezelfde plaats een nieuw crèmekleurig ei maar ik stelde ook vast dat er een bruin verdwenen was.  ???
Deze ochtend was er geen ei meer bijgelegd. Ik veronderstel dat we nu terug op zoek moeten naar de nieuwe legplaats.

CJ:
Vorige week hebben we 's avonds onze vrouwelijke eend (Kwek) dood gevonden in de struiken achter ons vijvertje.
Omdat ze geen uiterlijke verwondingen vertoonde, heb ik geen idee waaraan ze gestorven is. Ook leek ze niet ziek.
Onze mannelijke eend leek eerst wat verloren, maar ondertussen gaat hij zijn normale gangetje.

Laurie:

--- Citaat van: CJ op 19 juni 2005, 17:25:21 ---Vorige week hebben we 's avonds onze vrouwelijke eend (Kwek) dood gevonden in de struiken achter ons vijvertje.

--- Einde van citaat ---

:( Wat jammer!

CJ:

--- Citaat van: Laurie op 19 juni 2005, 19:37:04 ---
--- Citaat van: CJ op 19 juni 2005, 17:25:21 ---Vorige week hebben we 's avonds onze vrouwelijke eend (Kwek) dood gevonden in de struiken achter ons vijvertje.

--- Einde van citaat ---

:( Wat jammer!

--- Einde van citaat ---

Ja, ik vind het ook erg voor haar. Ze ging bijna 1 jaar worden.

"Hebben we iets over het hoofd gezien?", vraag ik me soms af.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie