Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Zullen onze eenden ooit wegvliegen?
noop:
Enige oplossing: de Dierenambulance bellen.
Deze zetten de eenden dan uit in een gebied waar ze zichzelf op natuurlijke wijze thuisvoelen.
Ik werk in een ziekenhuis waar we elk jaar een moedereend op bezoek krijgen in de binnentuin.
Zodra haar nestje is uitgekomen en de eendjes groot genoeg zijn, komen de mensen van de Dierenambulance en brengen het hele gezin naar de Biesbosch.
(En elk jaar komt moeders weer terug en herhaalt zich dit met een volgend nest.) ;D
Noop
Aiko:
--- Citaat van: CJ op 08 oktober 2004, 20:35:00 ---"De pil" voor eenden zal wel niet bestaan zeker?
--- Einde van citaat ---
Jawel hoor, de bevruchte eieren gewoon weghalen. Desgewenst voor de broedse eenden er onbevruchte (kippe-)eieren voor in de plaats leggen.
Kippen kennende zullen ook eenden wel erg creatief zijn met het hebben van een nestje ergens. Ik adviseer in elke hoek te zoeken.
CJ:
Ondertussen kan ik met zekerheid zeggen dat we een "mannetjes" eend en een "vrouwtjes" eend hebben. Bewijs Kwakkel is in het bezit van een glazig witachtige 'slurf'! Eerst dacht ik dat onze eend last had van wormen of zo, maar het bleek dus zijn geslacht te zijn. Dus nu zijn we de trotse bezitters van een eendenkoppel.
Weggevlogen zijn ze nog niet, maar ze volgen soms wel de vluchtroute van ons 2 katten. Ze wurmen zich namelijk onder ons poort. Voorlopig staan ze daar maar wat in het rond te 'blazen' om daarna terug te keren naar onze tuin. Achter onze tuin bevindt zich echter een straat -gelukkig maar met plaatselijk verkeer-, maar erg gerust ben ik er toch niet in.
Lovelocker:
Weet je de soort al? Denk dat dat wel uit kan maken. Toen ik je beschrijving las, dacht ik aan de muskuseend
Die komt in het wild voor in het Noorden van Zuid-Amerika en Midden-Amerika, zal niet zo snel wegvliegen. Want dat zal de eend in deze warme contreien waarschijnlijk ook niet doen. Afgezien dat hij hier aardig gedesorienteerd zal zijn, mocht de eend last hebben van trekdrang.
CJ:
--- Citaat van: Lovel¤cker op 22 maart 2005, 21:58:11 ---Weet je de soort al? Denk dat dat wel uit kan maken. Toen ik je beschrijving las, dacht ik aan de muskuseend
Die komt in het wild voor in het Noorden van Zuid-Amerika en Midden-Amerika, zal niet zo snel wegvliegen. Want dat zal de eend in deze warme contreien waarschijnlijk ook niet doen. Afgezien dat hij hier aardig gedesorienteerd zal zijn, mocht de eend last hebben van trekdrang.
--- Einde van citaat ---
Ze lijken er wel wat op, maar ik ben toch niet helemaal overtuigd.
'k Ga ook eens wat speuren op yahoo... Vreselijk ik vind vooral 'panklare eenden'. Walgelijk toch, ik heb niet achter recepten gevraagd!
Uiteindelijk vind ik de juiste benaming: Barberie eend. Maar is dat dan geen soort muskuseend? Spijtig dat ik geen foto kan opsturen van ons koppel. Misschien moeten we ons toch nog eens een digitale camera aanschaffen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie