Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Online Eelco

• Admin
  • 21.410
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #25900 Gepost op: 04 april 2026, 20:49:44 »
Gebakken aardappeltjes met beetgaar gestoomde bloemkool in een kaassaus.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sven

• 4.227
« Reactie #25901 Gepost op: 05 april 2026, 19:02:07 »
Snelle wok van courgette, tempé en sobanoedels.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

• Admin
  • 21.410
    • Mijn Homepage
« Reactie #25902 Gepost op: 05 april 2026, 20:12:52 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino met erbij een fikse salade.

Vanochtend paasbrunch met o.a. zelfgemaakte broodjes, zoet vlechtbrood, witte bonen in tomatensaus en een gekookt eitje.

Offline meisbaer

• 6.005
« Reactie #25903 Gepost op: 05 april 2026, 21:14:25 »
Als lunch de overgebleven wraps van vrijdag: een met hummus, blokjes gekookte biet, radijs en ingelegde rode ui. De andere met pestokwark, tomaat, komkommer, mais, raapsteeltjes en weer de ingelegde rode ui.

Online Eelco

• Admin
  • 21.410
    • Mijn Homepage
« Reactie #25904 Gepost op: 06 april 2026, 20:09:06 »
Vanochtend heb ik geholpen met de paasbrunch voor 45 personen van De Sociale Maaltijd (voorheen Robin Food) in het buurthuis. Broodjes, beleg, eieren, soep, bladerdeeghapjes, alles wat je bij een paasbrunch kunt verwachten. We hebben lekker ontspannen alles voor kunnen bereiden, serveren en weer opruimen, met ook tijd voor gezellige praatjes en wat hapjes tussendoor.

Vanavond pizza! Ik had een pizza bianca bestreken met miso-knoflookyoghurt en afwisselend belegd met eilandjes aubergine, witlof en champignons. Zo kreeg ik afwisselend een zoete, bittere en aardse hap. Erg lekker.

Offline Sven

• 4.227
« Reactie #25905 Gepost op: 06 april 2026, 20:33:59 »
Als lunch wraps van Libanees brood met salade van komkommer, tomaat en radijs. Daarbij zelfgemaakte hummus.

Vanavond snelle wok van wortel, tempé en sobanoedels.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

• Admin
  • 21.410
    • Mijn Homepage
« Reactie #25906 Gepost op: 07 april 2026, 23:32:56 »
Gebakken gnocchi met erbij een fikse salade.

Offline Sam

• 7.583
« Reactie #25907 Gepost op: 08 april 2026, 15:21:41 »
Eergisteren pie met spinazie en blauwe kaas, gisteren pizza met wederom blauwe kaas. En jalapenos.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

• Admin
  • 21.410
    • Mijn Homepage
« Reactie #25908 Gepost op: 08 april 2026, 20:25:52 »
Peterselie-aardappeltjes, bospeen gestoofd in honing en citroensap met sesamzaad, kaas-courgette-havermout-burgertjes.

Offline meisbaer

• 6.005
« Reactie #25909 Gepost op: 08 april 2026, 22:08:08 »
Gisteren stoofpotje met bonen, erbij gebakken aardappelpartjes met rozemarijn. Vandaag volkoren fusilli met balletjes, tomaat en groenten (o.a. paprika en prei). Bij de lunch had ik weer een kop pompoenlinzensoep.

Ik heb alvast couscoussalade gemaakt voor morgen, wantbweer bordspelletjesavond op mijn werk. Met feta, granaatappelpitjes, tomaat, komkommer, paprika en raapsteeltjes. Erbij nog een beetje tahinsaus.

Online Eelco

• Admin
  • 21.410
    • Mijn Homepage
« Reactie #25910 Gepost op: 09 april 2026, 20:12:03 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino met erbij een fikse salade.

Offline karl

• 6.566
« Reactie #25911 Gepost op: 09 april 2026, 21:05:40 »
Indiase groentekorma met fijne boontjes, courgette, rode paprika, ui, aardappelblokjes, portobello in een saus van yoghurt en room, uiteraard ook Indiaas gekruid. Met naanbrood.

Offline Sam

• 7.583
« Reactie #25912 Gepost op: 10 april 2026, 19:41:14 »
Een beetje “cuisine sauvage” vandaag. Eerst een groot bord rauwkost (komkommer, wortel, paprika) met kruidenyoghurt om te dippen, daarna Engels ontbijt als diner: fried bread, gebakken ei, vegaworstjes, witte bonen in tomatensaus, röstirondjes.

Offline meisbaer

• 6.005
« Reactie #25913 Gepost op: 10 april 2026, 19:51:28 »
We waren op bezoek in  bij mijn schoonmoeder in Twente. Voordat we de trein weer ingingen een patatje met gehad bij een cafetaria. Er was keuze uit vier vega snacks naast een kaassoufflé, wat voor deze regio prima is. Ik had een bamischijf, mijn vriend een draadjeskroket.

Ik had voor de lunch al een bak taugé met mais en een dunne pindasaus gehad, met extra pinda's, gebakken uitjes en seroendeng.

Online Eelco

• Admin
  • 21.410
    • Mijn Homepage
« Reactie #25914 Gepost op: 11 april 2026, 00:37:25 »
Een ovenschotel van aardappel, bloemkool en venkel in een mosterdsaus, bedekt met mozzarella en nigella. Eerder op de dag een snelle groentesoep met bruine linzen.

Offline Sam

• 7.583
« Reactie #25915 Gepost op: 11 april 2026, 18:00:24 »
Vandaag kwam er weer een lekker vers desembrood uit de oven, waar ik veel te veel van gegeten heb om nog een volledige avondmaaltijd te kunnen eten. Het wordt dus een lichte tomatensoep vanavond (met misschien nog wat brood 😳)

Online Eelco

• Admin
  • 21.410
    • Mijn Homepage
« Reactie #25916 Gepost op: Gisteren om 16:57:47 »
Mijn vader was hier dit weekend, dus gisteren hebben we uitgebreid met Pizzarette pizza'tjes gemaakt. Op tafel hadden we: tomatensaus, miso-yoghurt, mozzarella, ananas, paprika, courgette, ui, champignons, bloemkool, prei, spinazie, rucola, salie, knoflook, pepertjes, pizzakruiden en oregano. Er viel dus volop te combineren.

Voor het ontbijt cq de brunch heb ik gisteren alvast een stevig brood gebakken, lekker smaakvol en met een stevige korst bedekt met zonnebloempitten.

Ik vermoed dat we vanavond vrij licht gaan eten. In ieder geval iets met peulvruchten  8)

Online Eelco

• Admin
  • 21.410
    • Mijn Homepage
« Reactie #25917 Gepost op: Gisteren om 19:52:40 »
Ik vermoed dat we vanavond vrij licht gaan eten. In ieder geval iets met peulvruchten  8)
Kristof wilde slechts salade, een fikse schaal met ijsbergsla, radijs, bleekselderij, paprika en witte bonen met een simpele dressing. Ik had wel behoefte aan warm troosteten: een pilao van chana dhal, rijst, bloemkool en spinazie (lekker gekruid met knoflook. pepertje, gember, kaneel, komijnzaad, mosterdzaad en kurkuma). Erbij een pappadum.

Offline meisbaer

• 6.005
« Reactie #25918 Gepost op: Gisteren om 21:50:31 »
Gisteren had ik weer in Amsterdam een concert, bij the Lebanese Sajeriain in de Utrechtsestraat gegeten. Ik had een kopje linzensoep en een wrap van zuurdesem Libaneese platbrood, met geroosterde pompoen, hummus, zaatar, cranberry's en verse munt.

Vandaag had ik nasi gemaakt met zilvervliesrijst, sperziebonen, wortel, prei, courgette, taugé en tempé. Met pindasaus.