Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Milieuvriendelijke Alternatieven
Draek:
Gisterenavond was er op tv een herhaling van netwerk of 2vandaag oid. Weet niet meer welke. En van welke dag weet ik ook niet echt.
Maar goed daar had een of andere uitvinder olie gemaakt uit plantaardig materiaal. Dat zou dan moeten concurreren met fossiele olie. Het zou milieuvriendelijker zijn.
Echter betwijfel ik dat. Zou er niet meer plantaardig materiaal nodig zijn uiteindelijk om een grote behoefte te voorzien? Denk dat je dan ruimte nodig hebt en dat het dan ook weer niet al te milieuvriendelijk is. En zeker dat je niet in de behoefte kan voorzien.
Iemand meer info erover?
Als het er komt en milieuvriendelijker in totaal is, dan beters... ben benieuwd of het dan niet uit genetische gemanipuleerde planten komt. Of krijg je straks olie met eko-keurmerk :)
Maar goed... vinden jullie dat de overheid genoeg doet voor het promoten en overschakelen naar alternatieven? En welk alternatief zou volgens jou meer toekomst hebben dan een andere?
Lovelocker:
Waterstof, zonder meer, wordt nummer 1 en ik denk dat wij dat nog meemaken.
Olie uit planten, schijnt wel een goede optie te zijn. Je kunt misschien ook iets verbouwen op gronden waar geen voedingsgewassen goed op te telen zijn.
fem fatale:
ik heb bij Nederland in Bedrijf een keer een halve aflevering over bio-ethanol gezien, dat is dus alcohol en dat kun je overal uithalen
auto's rijden dan niet op alleen die ethanol, maar op een mengsel van benzine en tot 85% ethanol
de techniek is er al, in Zweden wordt ie ook al gebruikt, maar t probleem zit erin dat er tegelijkertijd auto's op ethanol en ethanol benzinestations moeten komen, en dat het risico groot is voor bedrijven om een ethanolbenzinestation te bouwen zonder auto's of auto's zonder benzinestations
maar ik denk dat op redelijke korte termijn, met subsidies e.d. dit wel op de nederlandse markt kan komen
Draek:
www.theaircar.com
Is het denken jullie wat? Ik ga er gewoon 1 kopen als ze te krijgen zijn denk ik. Op lucht rijden... klinkt wel milieuvriendelijk. En ook wel gave karretjes :)
Iknik:
--- Citaat van: Dr@gonfly op 20 november 2004, 16:00:25 ---Op lucht rijden... klinkt wel milieuvriendelijk.
--- Einde van citaat ---
Dat ligt er natuurlijk maar net aan waar de energie vandaan wordt gehaald om de lucht te comprimeren...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie