Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Kalfsvlees

<< < (3/5) > >>

bart:

--- Citaat ---Ik vind het eerlijk gezegd een kwalijke zaak (want in feite misleidend) dat bijvoorbeeld een site als AnimalFreedom nog vol staat met kistkalfleed, terwijl dat gewoon achterloopt op de feiten. Het inmiddels alweer november, namelijk.

--- Einde van citaat ---

Het PVE kan je wel gewoon vertellen wat de wetgeving is hoor, evenals LNV. Hoe het er in de praktijk aan toegaat is natuurlijk een tweede. Wat propaganda uit de andere hoek betreft: ik kwam vorige maand een meisje tegen dat mijn geld probeerde te winnen met een foto van een konijn met twee staafjes in de oren. Ik vroeg haar waar ze die foto vandaan had. Wist ze niet. Ik vertelde haar dat volgens mij die proefopstelling al meer dan tien jaar verboden is. Wist ze ook niet. Zucht.

dieter:
Is toch niet zo moeilijk?  ???

Kijk bijv. op www.petersfarm.com. Een initiatief van 1 van de grootste kalfsvlees producenten in Nederland.

Het contact met kalveren is juist belangrijk en wordt momenteel zeker niet meer vermeden. Sociaal contact tussen kalveren geeft namelijk minder stress en daardoor hebben een kalveren een hogere weerstand.

De enige reden dat kalveren in de conventionele groepshuisvesting eerste instantie in de zogenaamde baby-hokjes staan (naast elkaar, en kontdraaien en contact met elkaar is weldegelijk goed mogelijk) is dat de kalveren elkaars portie melk, hooi, mais en brokjes niet opeten, zodat ze niet ziek worden (diarree) en dientengevolge sterven.

Ik hoor het wel als er meer vragen zijn.

Groeten, Dieter  ;D

sanop001:
Vandaag kwam ik voor mijn werk op een biologische boerderij.
Vanuit het raam van de boerderijwinkel keek ik in de stal waar een eenzaam kalf stond. Helemaal geïsoleerd van zijn moeder en soortgenoten om opgefokt te worden voor vlees. IK vond het toch zo zielig!
Het idee van dat biologisch gehouden dieren het goed hebben klopt in de praktijk vaak niet. Het is dan ook jammer dat veel vegetariërs weglopen met de biologische veehouderij, terwijl
iedere melkdrinker & kaaseter van de biologische sector zou moeten eisen dat deze dieren niet direkt bij hun moeder mogen worden weggehaald en niet in afzondering mogen worden gezet.
Wanneer word de balon met het  romantische plaatje dat we krijgen voorgespiegeld door Biologica eens doorgeprikt?

Apraxia:

--- Citaat van: SANO op 08 januari 2005, 00:23:12 ---Wanneer word de balon met het  romantische plaatje dat we krijgen voorgespiegeld door Biologica eens doorgeprikt?

--- Einde van citaat ---
Nu, wat mijn betreft.
 :'(

Sander:

--- Citaat van: dieter op 07 januari 2005, 20:15:24 ---Ik hoor het wel als er meer vragen zijn.
--- Einde van citaat ---

Ja: hoe ziek moet je überhaupt zijn om graag het vlees jonge dieren te eten omdat dat zo lekker mals zou zijn?  :nosmile:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie