Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Betoog: Gezond vlees moet gegeten worden

<< < (7/23) > >>

Fabian:

--- Citaat van: J@n op 08 december 2004, 22:50:18 ---En B12, daar kun je vast ook goed mee scoren ("De enige vitamine die absoluut niet in plantaardig materiaal te vinden is. Veel vegetariƫrs slikken zelf pillen om het aan te vullen!")

--- Einde van citaat ---

Toevallig las ik dit vandaag op de site van EVA:

--- Citaat ---Wat vitamine B12 betreft is het vermeldenswaard dat volgens een recent onderzoek bijna 40% van de onderzochte mensen (uit alle leeftijdsgroepen en met een normale westerse voeding) een relatief laag B12-gehalte hebben, waarvan 17% met een B12-tekort
--- Einde van citaat ---

Of het waar is....? Want je weet het maar nooit met vegetariers. Of ze hebben het fout vanwege een intelligentieprobleem, of ze liegen gewoon dat ze barsten.

J@n:
Ben wel benieuwd wat voor cijfer ze nou gaat krijgen. Iemand van 15 hoeft natuurlijk nog niet zo heel veel te kunnen, maar ik zie ook niet echt een poging tot het opzetten van een betoog. In twee weken tijd moet je toch wel wat beters kunnen maken? Met internet en bibliotheken binnen handbereik? Is het gebrek aan talent of gewoon luiigheid?

Poek:

--- Citaat van: Annemieke op 08 december 2004, 22:53:43 ---Hehe.

Niet verassend dat Poek weer lief doet. Elk nieuw jong meisje dat zich aanmeldt, ziet ie als een nieuw slachtoffer om zijn charmes op los te laten.
 ;)

--- Einde van citaat ---

Charmant ben ik he!

En J@n, je weet toch hoe het gaat. Je hebt twee weken de tijd, maar op een gegeven moment heb je nog maar een paar dagen en dan heb je nog niks gedaan...

J@n:

--- Citaat van: Poek op 08 december 2004, 23:10:31 ---En J@n, je weet toch hoe het gaat. Je hebt twee weken de tijd, maar op een gegeven moment heb je nog maar een paar dagen en dan heb je nog niks gedaan...

--- Einde van citaat ---

Maar met internet binnen handbereik moet je zelfs in een avondje wel een betoogje kunnen maken, lijkt me. Hoewel... Het zijn natuurlijk allemaal van die onderwerpen waar de kids niks van weten en waar het toch wel best lastig is om feiten bij te vinden. Op zich wel een goede oefening die je niet alleen veel leert over argumentatie, maar ook over de valkuilen van internet.

Sander:

--- Citaat van: Anti-vegetarist op 08 december 2004, 21:44:37 ---Hier mijn betoog voor Nederlands :P
--- Einde van citaat ---

Nou, laat ik het zo zeggen: op zo'n manier kan je ook wel gaan betogen dat de maan van kaas is gemaakt, dat de aarde plat is, dat Mabel zich door zowel Charlie da Silva als Bruinsma heeft laten buffelen, dat de harries van Georgina met tofu zijn gevuld, dat David Beckham nog nooit vreemd is gegaan, dat je van teveel koffie drinken sproeten krijgt, dat je van rukken doof wordt, enzovoorts.

En dan nog denken dat je ermee wegkomt ook. :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie