Vegetarisch - special interests > Restaurants

Nijmegen

(1/30) > >>

Mariek:
Vandaag heb ik gegeten bij Riva aan de Waalkade in Nijmegen (www.riva.tv). Als student kun je hier een drie-gangenmenu krijgen voor 10,95. Vooraf krijg je een broodplankje: een lekkere italiaanse bol met kruidenboter met veel knoflook. Vervolgens nam ik de salade met gesmolten brie. Hier hoorde eigenlijk ook gebakken spek en ansjovis bij, maar die hielden ze weg van de mijne. Geen gemis: lekkere sla met warme brie, croutons, komkommer, tomaat, pijnboompitten en een jummie dressinkje. Hoofdgerecht was een spinazietaartje met mascarpone en parmezaanse kaas, geserveerd met verschillende groenten (bloemkool, wortel, boontjes) en een kruidensausje. Erbij krijg je een bakje gefrituurde aardappel. Als dessert kozen mijn tafelgenoot en ik beide voor de tiramisu, maar dat was geen makkelijke keuze als er ook brownies en appeltaart op de kaart staan! Toe een kopje thee maakte het af. Bij de rekening (E 32,80 voor twee personen) krijg je dan ook nog een salmiaklollie.

Voor vegetariers staan er drie hoofdgerechten op de kaart: het spinazietaartje, enchillada's (sp?) en een italiaanse fondue. Bij de voorgerechten is keuze uit (ik dacht) twee dingen, maar omdat in beide pesto zat, koos ik voor een ander voorgerecht waar ze zonder zeuren het vlees van weghielden. De bediening was snel en gezellig. Wat als een nadeel gezien kan worden: er liep een muisje door het restaurant (een bolletje met een doorsnede van 3 centimeter), maar dat was eigenlijk wel schattig. De bediening probeerde het beestje (met de hand) te vangen en gaven het een naam, de vallen bleven gelukkig uit beeld. Voor herhaling vatbaar, en dan ga ik voor de fondue!

Laurie:
Gisteren heb ik ook bij Riva gegeten. Ik had een tomaten mozzarella salade vooraf, de spinazietaart als hoofdgerecht en de tiramisu na. Ik vond het eten heel lekker maar de open keuken was een nadeel want je kleding en haren gaan erg ruiken naar een vette, zoetige barbecuelucht.
Wel heel gezellig, goede bediening en waar voor je geld!

Laurie:
Gisteren erg lekker (al weer) bij Funkenstein in Nijmegen gegeten, gevulde courgette met tomatentapenade en geitenkaas. Daarbij frietjes en salade. Was erg lekker, zoals meestal eigenlijk.  :D Vanavond een snelle hap in de stad, ik denk falafel bij Maoz of anders pizza .

Laurie:
Gisteren bij Oortjeshekken in de Ooijpolder gegeten omdat we niet meer konden reserveren voor een restaurant in de buurt. Het was wel weer heel lekker en gezellig!  :vork: Ik had vooraf grote champignons met geitenkaas uit de oven met daarbij tomatencoulis. Als hoofdgerecht een simpele griekse taart met spinazie en feta die ook heel lekker was. Toe trifle met bosbessen, erg zoet maar ook erg lekker.

Laurie:
Vrijdagavond at ik bij Odessa (Nijmegen), vooraf salade met geitenkaas en toast. Als hoofdgerecht filodeeg met spinazie en speciale kaasjes die ik me niet meer kan herinneren. Was erg lekker en voor een toetje had ik geen ruimte meer.

Gisteren at ik bij De Klinker, vooraf Leidse Husselsoep (?) met onder andere kool en wortel, als hoofdgerecht roerbakgroenten, een koolrolletje met lekkere prut, linzenpaté, witte rijst met doperwtjes en salade erbij. Het toetje was helaas niet goed gegaan, de ene helft van onze tafel had appeltaart met een zwarte bodem, en de andere helft had appeltaart die uberhaupt niet gebakken was, dreef van ellende uit elkaar op het bord. Maar verder heb ik er eigenlijk altijd super gegeten en voor dat geld (toetje a 90 cent) ga ik ook niet klagen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie