Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Gaia vs. Bite Back
Sven:
Het is natuurlijk niet de bedoeling Gaia volledig af te kraken, ze hebben toch wel het een en het ander bereikt. Op voorwaarde dat ze elkaar de hersens niet inslaan, kunnen 2 organisaties perfect naast elkaar bestaan. Ze kunnen zich met verschillende dingen bezighouden want het domein van de dierenrechten is erg breed.
Het argument van SANO dat Bite Back efficiënter zou zijn omdat ze met vrijwilligers werken, houdt niet veel steek. Som wordt hen wel verweten dat hun apparaat niet effectiënt genoeg draait, maar dat heeft niets te maken met het feit dat ze werken emt betaalde krachten. Gaia is gewoon te groot om enkel op vrijwilligers te werken. En trouwens, die lonen liggen daar wel erg laag. De enige reden om bij Gaia te werken is idealisme.
Fabian:
Hoezo liggen de lonen er laag? ::)
Ik heb eens een maand voor GAIA aan een circusrapport gewerkt. Mijn beloning zou zijn: €1000 bruto. Als ik daar netto van maak dan zit ik zo'n €100 euro onder het bedrag wat ik aan uitkering ontvang.
Maar ze hadden bij GAIA nogal irreële en onredelijke eisen. Mijn rapport moest bovendien na een maand af zijn. Het was af, men was er in eerste instantie tevreden over, maar toen bedacht men toch dat het eigenlijk niet shockerend genoeg was. Dus toen werd mij verteld dat ik er nog twee weken aan moest werken. Ik zei dat dat niet de afspraak was en dat ik andere zaken had. Nou, dan zou ik die €1000 niet krijgen. En die heb ik nooit gekregen.
Ze stellen ook hele hoge eisen aan hun mensen. Ik was niet de eerste die aan het rapport werkte, er was al eerder iemand weggevlucht. En de toenmalige receptioniste vertelde me ook al over dat ze zich een keer heel ziek voelde maar gewoon moest komen werken.
GAIA is zeker goed voor de dieren, en op dat punt heb ik respect voor wat ze hebben bereikt. Maar ik heb geen respect voor hoe ze met mensen omgaan.
J@n:
--- Citaat van: Fabian op 24 december 2004, 18:59:40 ---Nou, dan zou ik die €1000 niet krijgen. En die heb ik nooit gekregen.
--- Einde van citaat ---
Dat is krankzinnig. Geen werk van gemaakt?
Aiko:
Nou, als iemand mij ooit zoiets flikt en ik zelfs herhaaldelijk mijn geld nog niet krijg volgens afspraak, zou ik wekelijks een ruit ingooien totdat ik het wel krijg. Je hoeft je zo niet te laten belazeren, Fabian.
(Leest de AIVD hier nog steeds mee, eigenlijk...?)
Fabian:
Het contract zei heel slim dat ik mijn duizend euro zou krijgen als vergoeding van een voldoende ondebouwd rapport. Het is natuurlijk erg makkelijk om te zeggen dat een rapport niet voldoende onderbouwd is. Ik had naar de rechter kunnen stappen maar dat had me meer ellende dan plezier opgeleverd vrees ik.
Ik heb ze nog wel heel goed de waarheid gezegd. Ik kreeg als tegenwoord dat dr. Jill Langley (jarenlang expert op het gebied van dierexperimenten) in staat was om in twee maand een kritisch rapport te schrijven over dierexperimenten voor GAIA. En dat dus terwijl ik, net afgestudeerd, in één maand een rapport over circussen moest schrijven waar dus absoluut geen wetenschappelijk onderzoek over bestaat.
Uiteindelijk heb ik wel een reiskostenvergoeding geeist (en die wel gekregen) omdat ik in die maand ook nog eens één keer per week van Groningen naar Antwerpen moest om te overleggen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie