Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Gaia vs. Bite Back
Sven:
Zelf heb ik ruim 2 jaar geleden gesolliciteerd bij Gaia. Ik heb toen een gesprek gehad met Ann De Greef en het simpele bediendenloon dat ik voorstelde was volgens haar toch te hoog gegrepen (en met het minimunloon kom ik zelf niet rond). Daarnaast was ze ook veel meer bezorgd over het feit of de kooi van mijn woestijnrat wel geschikt was dan over mijn kennis van het Frans. Ook op andere vlakken klikte het totaal niet. Tenslotte moest ik nog een artikel schrijven bij wijze van test. Dit heb ik bewust niet gedaan waardoor ik afgewezen werd.
Ok, op menselijk vlak klikt het dus niet tussen ons. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen respect heb voor hun talloze verwezenlijkingen.
Pietje:
Nou ja, dat argument met hun betaalde krachten gaat dan ook niet meer op... Blijkbaar letten ze erg goed op de centjes die ze ophalen voor de dieren. Ook vind ik het erg goed van een dierenrechtenorganisatie om kritische vragen te stellen over het huisdier van de sollicitant... Je solliciteerd tenslotte niet bij de Blokker....
Sven:
--- Citaat van: Pietje op 28 december 2004, 13:00:35 ---Ook vind ik het erg goed van een dierenrechtenorganisatie om kritische vragen te stellen over het huisdier van de sollicitant... Je solliciteerd tenslotte niet bij de Blokker....
--- Einde van citaat ---
Ok, maar er zijn grenzen. Het was allemaal op het hysterische af. Ze moeten natuurlijk weten of je in hun profiel past, maar daarnaast moeten ze je ook testen op de vaardigheden die de functie vereisen (talenkennis etc) en dat hebben ze niet gedaan.
Linda:
Dag Fabian,
Hoe gaat het met je, toen je aan dat beruchte dossier werkte, werkte ik ook nog bij Gaia samen met Tanja, weet je wel ? Ik ben er ondertussen ook weg, en heb me steeds afgevraagd hoe het met jou was afgelopen. In alle geval de groeten van Linda ! Nog even dit : ik ben ook bij Gaia weggegaan wegens de slechte werkomstandigheden, je moet een verdomd goede idealist zijn om daar te kunnen blijven, wat ik ook was, maar de druk werd te groot en na 5 jaar ben ik opgestapt, volledig onder stress en totaal uitgeblust. Nu werk ik 'gewoon' terug privé en heb me ook aangesloten bij Bite Back, die ongelooflijk goed werk verrichten, bijna zonder middelen, enkel op vrijwillige basis en ik kàn vergelijken, want ik heb dus ook samen gewerkt met Ann en Michel, en ik kan je verzekeren het verschil is groot, zéér groot !
Alvast veel succes en ik ben blij dat ik je zeer toevallig via deze weg even hallo kan zeggen!
Groetjes,
Linda
--- Citaat van: an bimaf op 24 december 2004, 18:59:40 ---Hoezo liggen de lonen er laag? ::)
Ik heb eens een maand voor GAIA aan een circusrapport gewerkt. Mijn beloning zou zijn: €1000 bruto. Als ik daar netto van maak dan zit ik zo'n €100 euro onder het bedrag wat ik aan uitkering ontvang.
Maar ze hadden bij GAIA nogal irreële en onredelijke eisen. Mijn rapport moest bovendien na een maand af zijn. Het was af, men was er in eerste instantie tevreden over, maar toen bedacht men toch dat het eigenlijk niet shockerend genoeg was. Dus toen werd mij verteld dat ik er nog twee weken aan moest werken. Ik zei dat dat niet de afspraak was en dat ik andere zaken had. Nou, dan zou ik die €1000 niet krijgen. En die heb ik nooit gekregen.
Ze stellen ook hele hoge eisen aan hun mensen. Ik was niet de eerste die aan het rapport werkte, er was al eerder iemand weggevlucht. En de toenmalige receptioniste vertelde me ook al over dat ze zich een keer heel ziek voelde maar gewoon moest komen werken.
GAIA is zeker goed voor de dieren, en op dat punt heb ik respect voor wat ze hebben bereikt. Maar ik heb geen respect voor hoe ze met mensen omgaan.
--- Einde van citaat ---
Fabian:
Hey Linda! :D Grappig zeg dat ik jou hier zie. Met mij is alles prima hoor, ik doe momenteel een stage bij een advies en marktonderzoeksbureau, dat ook de Nederlandse versie van V-Day organiseerde. Ik heb het erg naar mijn zin hier, heel wat relaxter dan voor GAIA werken ;)
Je hebt het lang volgehouden daar nog. Je had ook voor zover ik mij herinner ook nog eens het slechtste plekje van allemaal. Maar inmiddels weer alles goed met je?
Ik heb met Tanja nog even contact gehad, maar die ging trouwen en verhuizen enzo, dus dat contact is verwaterd.
Groetjes terug :)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie