Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Gaia vs. Bite Back

<< < (2/5) > >>

J@n:

--- Citaat van: Sven op 16 december 2004, 14:43:44 ---het gebrek aan democratische structuur binnen de organisatie.

--- Einde van citaat ---

Moet je dat wel nastreven eigenlijk als je een daadkrachtige organisatie wilt?

Fabian:
Mijn ervaringen bij GAIA waren niet prettig. Ann en Michel stellen hele hoge eisen aan mensen. Ze hebben een bepaalde eis en zijn dan niet echt voor onderhandeling vatbaar. Dus pragmatisch zou ik ze niet willen noemen.

Sven:
@ Jan: ik sluit me aan bij Fabian. Ze hebben hun idee en hebben niet echt inspraak van hun achterban. Ik ga ook niet zeggen dat alles per stemming moet gebeuren, maar Gaia is dan vaak weer het andere uiteinde.

sanop001:

--- Citaat van: Sven op 16 december 2004, 14:43:44 ---Gaia heeft zo'n 20.000 leden, dus daar ligt het niet aan. Ze hebben ook vrijwilligers genoeg. Het ligt vooral aan het bestuur en het gebrek aan democratische structuur binnen de organisatie.

--- Einde van citaat ---
20.000 leden zijn goed voor een gigantische overhead.  Bite Back werkt met onbetaalde krachten, zonder duur kantoor, zonder dure advocaten en volgens mij 200% effectiever. Hun website www.biteback.be
is voor een vrijwilligersorganisatie erg proffesioneel. Ze halen op ludieke wijze regelmatig de pers en weten heel veel mensen te informeren.

Anya:
Het ene versus het andere, een monopolie doorbroken en zo... wat negatief zeg. Het hoeft toch niet het ene of het andere te zijn? Ik blijf GAIA steunen (ze hebben toch heel wat bereikt) en word waarschijnlijk ook steunend lid van Bite Back. Nu maar hopen dat zij tenminste wat perspectief behouden en elkaar niet gaan tegenwerken of zwartmaken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie