Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Spijt van vleesconsumptie?

(1/12) > >>

Silvia:
Veel mensen worden pas op latere leeftijd vegetariër/veganist. Nou vroeg ik mij af of jullie ook spijt hebben van de periode(s) waarin jullie vlees of andere dierlijke producten hebben gegeten? Ik vraag me af hoe jullie tegen die periode aankijken.

Piek:
Nee, ik heb geen spijt, maar ik word wel misselijk bij de gedachte dat ik ooit elke dag vlees at.  
Het heeft niet zo veel zin om daar spijt over te hebben. Voordat ik besloot voortaan vegetarisch te eten, zat ik gewoon vast in het patroon dat mijn vleesetende ouders mij mee hebben gegeven.

Anya:
Ik heb daar spijt van, ja. Ik vind het jammer dat ik niet eerder vegetariër ben geworden. Maar spijt komt nu eenmaal altijd achteraf, en daarom blijf ik er nooit langer bij stilstaan.

renske:
Nee, spijt niet, maar het is wel echt een raar idee.
Ik zou nu echt geen vlees meer kunnen eten en ooit vond ik dat geen probleem, ik vond het lekker.
Ik kan me trouwens wel ook goed herinneren dat ik me als kind voor het eerst realiseerde dat vlees eten een dier eten is. En dat ik dat maar niks vond...

J@n:
Spijt is wat een koe schijt. Het heeft geen zin om daarover te treuren of je ongemakkelijk te voelen. De opgegeten dieren komen er niet mee terug en je wordt er zelf ook niet vrolijker van. En somber kijkende vegetariërs die zich met hangende schouders door het leven slepen, zijn geen goeie reclame. Niet dat je nou per se een wandelende reclamezuil moet zijn, maar aan overlopen van schuldgevoel heeft niemand wat.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie