Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

PETA vs. Wakker Dier vs. EDEV vs. Etc.

<< < (8/16) > >>

Draek:

--- Citaat van: Poek op 29 december 2004, 20:36:17 ---
--- Citaat van: Dr@gonfly op 29 december 2004, 20:24:29 ---Is dat een loze reactie omdat ik met mijn vorige antwoord gewoon gelijk heb?
--- Einde van citaat ---

Eigenlijk is het een loze reactie omdat je antwoord onzin is: want 100% veganistisch zijn is uit zichzelf al onrealistisch, los ervan of anderen die keuze wel of niet begrijpen.

--- Einde van citaat ---

Waarom zou 100% veganist zijn per definitie volgens jouw onzin zijn? Dat het in de huidige situaties niet aanwezig is betekent niet zozeer dat het totaal onmogelijk is.
Daarnaast hangt het ook van de definitie af. Als je veganisme al beschouwd als een constant streven, dan is 100% veganist een 100% streven naar iets wat je wil.

Draek:

--- Citaat van: Fabian op 30 december 2004, 09:15:48 ---Rechten van dieren worden vaak geassocieerd met het recht op vrijheid en niet te worden opgegeten. Dat is eigenlijk grote kul. Dierenrechten betekent dat je verplichtingen van mensen ten opzichte van dieren grondwettelijk vastlegt. Niets meer, niets minder.

--- Einde van citaat ---

Niet zozeer over opeten of niet... dat kan ook in vrijheid...

Dierenrechten lijkt mij toch meer gewoon dat de mens de dier in zijn/haar waarde laat leven en niet al die beperkingen of dingen oplegt. Vrijheid dus om zelf te leven ipv door de mens het leven bepaald te laten worden.

Poek:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 30 december 2004, 12:32:26 ---Waarom zou 100% veganist zijn per definitie volgens jouw onzin zijn? Dat het in de huidige situaties niet aanwezig is betekent niet zozeer dat het totaal onmogelijk is.
Daarnaast hangt het ook van de definitie af. Als je veganisme al beschouwd als een constant streven, dan is 100% veganist een 100% streven naar iets wat je wil.

--- Einde van citaat ---

Ik zou het dan niet een streven, maar een obsessie noemen.

Fabian:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 30 december 2004, 12:35:47 ---
Dierenrechten lijkt mij toch meer gewoon dat de mens de dier in zijn/haar waarde laat leven en niet al die beperkingen of dingen oplegt. Vrijheid dus om zelf te leven ipv door de mens het leven bepaald te laten worden.

--- Einde van citaat ---

Prima dat jou dat lijkt, maar dat is dus een hele persoonlijke visie. En mijns inziens een foutieve vertaalslag. Je kunt prima zeggen dat je dieren het recht op vrijheid wilt geven, maar dat betekent niet dat je het zomaar kunt omdraaien.

Draek:

--- Citaat van: Poek op 30 december 2004, 12:43:01 ---Ik zou het dan niet een streven, maar een obsessie noemen.

--- Einde van citaat ---

tsja... obsessief gedrag lijkt veel voor te komen bij mensen... wanneer niet dan he...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie