Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
PETA vs. Wakker Dier vs. EDEV vs. Etc.
blij visje:
Zolang goedbedoelende personen ieder gebrek aan nuance en aan gevoel voor verhoudingen van de daken schreeuwen, heb ík een hard hoofd in verandering.
Verandering op dierenrechten- en dierenwelzijnsgebied is vooral een kwestie van een lange adem. Het begint inderdaad met de consument bewust te maken, maar je kan nou eenmaal niet in één sprong van de kelder naar de zolder te springen. Sommige welwillenden missen het geduld hiertoe ten enenmale, en doen hun eigen zaak al gauw meer kwaad dan goed. En daar kan ik me weer druk om maken.
En neem van mij aan: Vegetarisme wordt al aanzienlijk langer dan 30 jaar gepredikt - brrr, dat woord alleen al.
--- Citaat ---
--- Einde van citaat ---
--- Citaat ---
--- Einde van citaat ---
Okay, ging net mis. En dat terwijl ik alleen mijn bijval wilde ventileren...
Poek:
Hulp van Professor Poek nodig blij visje? ;)
Anya:
--- Citaat van: Pietje op 28 december 2004, 13:05:34 ---Ik dacht dat PETA een dierenrechtenorganisatie was... en niet een pleitbezorger voor kleine verbeteringen in het welzijn van de kippen. Daar was dacht ik Wakker Dier voor...
--- Einde van citaat ---
Wat is nu het beste: het been stijf houden en helemaal niks bereiken, of kleine, haalbare stappen realiseren?
En ik moet even kwijt dat ik al dat gedoe van de ene organisatie tegenover de andere dik beu ben (zie ook Gaia vs. Bite Back). Als er al twee groepen tegenover elkaar staan, zijn het de dieren(rechten)(welzijns)organisaties tegenover dierenmishandelaars. En of je nu van realisme houdt of niet, hier is de realiteit: mensen die zich iets aantrekken van de kwaliteit van het leven van dieren zijn zwaar in de minderheid. Als ze dan hun energie verdoen aan het bashen van anderen die eigenlijk tot dezelfde groep behoren, is dat alleen maar debiel te noemen.
Fabian:
En helaas maken organisaties zich daar zelf ook schuldig aan, zie interview met bernd timmerman
Pietje:
Als ze dan hun energie verdoen aan het bashen van anderen die eigenlijk tot dezelfde groep behoren, is dat alleen maar debiel te noemen.
Nou, ik vind het debiel om als vegetarier promotiefoldertjes uit te delen van een dierenbeschermingsorganisatie met het beleid daarin verwoord, dat je maar beter vlees kan eten van de ´Groene dood´ (Groene Weg Slagerijen).
Ik stuur mensen liever door naar het vegetarische vak.
Is lijkt me een logische zaak, ...als vegetarier...
Het getuigd van grote naiviteit om te denken dat je met kleine veranderingen iets te weeg kan brengen. Mensen moet worden gezegd waar het op staat. Natuurlijk op een vriendelijke manier, van een sjacherijn neemt niemand wat aan.
Alsof de slaven blij waren met wat X metertjes Xtra ruimte, nee, die kwamen op voor hun recht. Het recht op vrijheid. Aangezien de meeste dieren dat niet kunnen moeten mensen dat voor ze doen.
Mocht er ooit een dierentribunaal komen, kan ik u verzekeren, dat ook de slagers van de Groene Dood aan bod komen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie