Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
PETA vs. Wakker Dier vs. EDEV vs. Etc.
Draek:
--- Citaat van: Pietje op 28 december 2004, 13:05:34 ---Ik dacht dat PETA een dierenrechtenorganisatie was... en niet een pleitbezorger voor kleine verbeteringen in het welzijn van de kippen. Daar was dacht ik Wakker Dier voor...
--- Einde van citaat ---
Als dierenrechtenbeweging heb je de mening dat de dieren niet gehouden moeten worden, maar je kan ook een mening hebben om de dieren zo goed mogelijk te helpen. Als het niet lukt om ze vrij te krijgen dan eerst de tussenstap om ze een beter leven te geven. Wakker dier lijkt me iets meer een dierenwelzijn die echt alleen met welzijn bezig zijn.
Overigens zijn de peta actie foldertjes meestal wel gericht op het zorgen dat mensen nagaan denken over hun eten.
Lady d'Arb@ñville:
--- Citaat van: Dr@gonfly op 28 december 2004, 18:06:02 ---Als dierenrechtenbeweging heb je de mening dat de dieren niet gehouden moeten worden
--- Einde van citaat ---
O ja?
sanop001:
--- Citaat van: Pietje op 28 december 2004, 13:05:34 ---Ik dacht dat PETA een dierenrechtenorganisatie was... en niet een pleitbezorger voor kleine verbeteringen in het welzijn van de kippen. Daar was dacht ik Wakker Dier voor...
--- Einde van citaat ---
Ik denk dat het een stategische keuze is. In de anti-KFC folder van
PETA word men wel opgeroepen om veganist te worden. Wakker Dier zie ik dit nog niet doen, al promoot Wakker Dier al meer het vegetarisme als vroeger. Nu is biologisch vlees de tweede keus.
Sander:
--- Citaat van: Dr@gonfly op 28 december 2004, 18:06:02 ---Als dierenrechtenbeweging heb je de mening dat de dieren niet gehouden moeten worden
--- Einde van citaat ---
En het orakel heeft weer gesproken!
Pietje:
Ja, Ja, Strategisch... Nou, me dunkt. Rare strategie, niks voor een dierenrechtenorganisatie om een paar kleine verbeteringen in het dierenwelzijn te eisen. En dan beloven, om, als KFC de eisen inwilligd de campagne te staken! Beetje vreemd. Die hele tent moet dicht!
Uberhaupt een rare organisatie die PETA... met van die modellen die dan zeggen geen bont te dragen, en opeens een jaar later weer wel.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie