Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
PETA vs. Wakker Dier vs. EDEV vs. Etc.
Anya:
Natuurlijk vind ik ook dat dieren recht hebben op een mooi leven en een natuurlijke dood, maar dat is het punt niet.
De meerderheid van de mensen vindt dierenleed nu eenmaal geen prioriteit en staat niet open voor radicale veranderingen. Een kleine verbetering is nog altijd beter dan niets, en daar staat men misschien wel voor open.
Er is maar een kleine minderheid begaan met dieren(rechten)(welzijn), en als die onderling alleen maar gaan ruziën, gaan er massa's kansen verloren om samen een grotere groep te bereiken. En ik vind het juist naïef om dat niet in te zien. Een organisatie die een beetje te soft is naar jouw zin, is tenslotte de vijand niet.
Pietje:
Dat quoten snap ik niet.
Hmmmm.... Nou oke dan. Samen staan we sterk.... zucht.....
Maarrr ik trek nix terug van wat ik heb gezegd! Anders wordt het weer zo´n softe bende!
En... ik vind ook nog steeds dat je gewoon bij het begin moet beginnen en niet om zaken heendraaien.
Maar wellicht snapt u allen, (als u kijkt naar mijn zienswijze) dat ik niet snap dat PETA voor verbeteringen pleit ipv de KFC een vegetarisch kippeboutje te laten introduceren.
En... ik bedoel het allemaal niet negatief, maar ik kan er nix aan doen. Ik ontplof gewoon soms als ik zie hoe dingen gaan in dierenland.
Aiko:
--- Citaat van: Pietje op 30 december 2004, 22:31:45 ---icht snapt u allen, (als u kijkt naar mijn zienswijze) dat ik niet snap dat PETA voor verbeteringen pleit ipv de KFC een vegetarisch kippeboutje te laten introduceren.
--- Einde van citaat ---
Kentucky Fried Chicken hernoemen naar Kentucky Fried Sojachicken klinkt lang zo aantrekkelijk niet, natuurlijk. Nou geef ik toe dat slagerijen vegetarische producten verkopen / verkochten, maar erg realistisch lijkt mij dit niet.
Lovelocker:
--- Citaat van: J@n op 29 december 2004, 23:31:22 ---
--- Citaat van: Lovel¤cker op 29 december 2004, 18:26:01 ---Maar fundi Laden heeft heel erg veel bereikt.
--- Einde van citaat ---
Hij leeft nog en rent van grot naar grot om cassettebandjes in te spreken. De islam heeft nog nooit zo'n slechte naam gehad. Is dat heel erg veel bereikt?
--- Einde van citaat ---
Er is heel veel haat tegen "het Westen" en overal ontstaat het wij en zij en als gevolg daarvan worden zijn ideeen weer aantrekkelijker. Dat zal de bedoeling wel zijn :(
Lovelocker:
Als dieren een prima leven hebben gehad en ze worden vrijwel pijnloos gedood, daar heb ik eigenlijk weinig tegen. Toen ik vegetarier werd (28 jaar geleden) had ik geen keuze om verschillende redenen. Er was bijvoorbeeld geen Groene Weg. Wie weet wat ik anders voor keuze had gemaakt. Intussen kan ik eenvoudig geen vlees meer eten. Iedereen Groene Weg-vlees is al een utopie. Wees blij als meer mensen daar voor gaan kiezen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie