Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
PETA vs. Wakker Dier vs. EDEV vs. Etc.
J@n:
--- Citaat van: Fabian op 05 januari 2005, 12:31:07 ---Het is zeker niet de bedoeling dat stands niet-vegetarische consumenten wegjagen.
--- Einde van citaat ---
Maar blijven niet-vegetariërs sowieso al niet weg van zo'n evenement. Ik had nou niet het idee dat er op V-Day veel vleeseters rondliepen; het was toch vooral een gezellig samenzijn van deels jongere en vrij veel oudere vegetariërs.
Piek:
--- Citaat van: J@n op 05 januari 2005, 12:39:20 ---Maar blijven niet-vegetariërs sowieso al niet weg van zo'n evenement. Ik had nou niet het idee dat er op V-Day veel vleeseters rondliepen; het was toch vooral een gezellig samenzijn van deels jongere en vrij veel oudere vegetariërs.
--- Einde van citaat ---
Ik had juist het idee dat er ook best wat vleeseters rondliepen (mede danzij de locatie). Ik hoorde (in de rij voor wat hapjes) een aantal mensen discussiëren over wel of geen vlees. En het is de perfecte gelegenheid om als vegetariër een vleeseter mee te nemen en het vegetarisme 'te introduceren', wat volgens mij ook wel gebeurde.
Fabian:
--- Citaat van: J@n op 05 januari 2005, 12:39:20 ---Maar blijven niet-vegetariërs sowieso al niet weg van zo'n evenement. Ik had nou niet het idee dat er op V-Day veel vleeseters rondliepen; het was toch vooral een gezellig samenzijn van deels jongere en vrij veel oudere vegetariërs.
--- Einde van citaat ---
Dat is moeilijk in te schatten, zeker met een openlucht-evenement. Het is in ieder geval wel wel de bedoeling om veel niet-vegetarische consumenten te trekken. Ik denk dat het beter had gekund in ieder geval. Zo was er te laat begonnen met magazines benaderen en er zijn geloof ik ook geen lokale media aangeschreven. Dat zijn dus aandachtspunten :)
Poek:
Wat was de rol eigenlijk van vleesvervangers op V-day? Het zijn geen culinaire vegetarische hoogtepunten, maar ze kunnen wel een effectief middel zijn om vleeseters minder vlees te laten eten (zoals bleek uit het onderzoek van Wakker Dier laatst, en ik ook uit gesprekken met vleeseters wel merk).
Fabian:
Waarom geef je nou zelf al het antwoord? :)
Maarja, dat is allemaal een beetje ingewikkeld. De een vindt vleesvervangers hartstikke lekker, de ander vindt er niks aan. Hangt er ook heel erg vanaf hoe gevarieerd je het eet en welke producten je kiest.
Het is alleen nauwelijks gelukt om de grote producenten er te krijgen. Vanwege scepsis of geen budget. Mede vanwege het sterven van de toenmalige NVB directeur is de organisatie ook wat traag van de grond gekomen.
Dit jaar willen we natuurlijk meer te proeven hebben. Voor de gezelligheid maar natuurlijk om niet-vegetariërs naar de vegetarische schappen in supermarkten te lokken.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie