Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Cholesterol Was: Zorgverzekeraar vergoedt Becel

<< < (8/8)

Lovelocker:
Hoe het nu precies zit, weet ik nog niet. Er zijn 4 soorten cholesterol bij mij gemeten. Inderdaad omdat dat gen in de familie zit van moeders kant. Ik heb het niet.
Maar dat mijn broer - ik meen dat hij zei - 3 pakjes roomboter per week gebruikte (ja, echt!ik weet ook niet waar iemand het laat) zal niet echt geholpen hebben. Hij kreeg op zijn 48ste een hartinfarct.
Omdat het zo'n ingewikkeld verhaal is weet ik al helemaal niet wat ik hiervan moet denken...Er valt heel veel te kiezen aan pakketten. Ik heb zelf dus niet de behoefte aan een ziekenfonds waar je vette streepjescodes naar toe kan sturen. Maar wie weet, als het lot anders beschikt had...

willem:
Bij mij is het cholestorolgehalte onlangs ook gemeten. Van de slechte soort scoorde ik ver onder de norm en van de goede soort o.a. in kaas en eieren te vinden was ik iets boven de norm, maar dat heeft als prettig bijverschijnsel dat het de slechte soort wegdrukt. Kaas is een vast eetonderdeel van de dag voor mij en ik ben niet van plan om dit weg te laten. Gezien de 'smaaktest' van de anderen wil ik wel eens Milner en Maaslander gebruiken.

Fabian:
Op zich verder niks mis dan. Maar het zijn vooral de verzadigde vetten die van belang zijn. Als je veel onverzadigde vetten eten verlagen die je LDL, maar verzadigde vetten verhogen juist je LDL. En verzadigde vetten zitten dus veel in volle zuivelproducten.

jarie:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 05 januari 2005, 19:18:47 ---
--- Citaat van: jarie op 05 januari 2005, 19:14:32 ---'n beetje vet is toch niet zo erg. kaas is veel te lekker om te laten staan!

--- Einde van citaat ---

Alleen zit er in kaas heel veel vet.

1 plak kaas (20 gram) geeft 6 gram vet, waarvan 4 verzadigd.
30+ kaas geeft de helft van die vetten.

Als je meerder plakken kaas per dag eet, is het dus niet meer zo gezond.

--- Einde van citaat ---

maar ik eet alleeeen kaas, verder gebruik ik zoveel mogelijk plantaardige vetten en natuurlijk liefst de vloeibare (onverzadigd), olijfolie bijv.

ik gebruik niet eens drie pakjes roomboter in een jaar!

helaas zitten in veel producten (koekjes enzo) ook "harde vetten", maar om die dan weer weg te eten door becel op je brood te smeren klinkt niet zo logisch (denken mensen zo?).

olijf olie op brood met tomaat (en knoflook) is ook heerlijk! en gezond.

PremDalton:
Over Becel gesproken..Is dat wel vegetarisch?
De Pro aktief heeft het vegetarische keurmerk.
Maar de gewoone becel dieet niet.
Op de site kan ik er ook niets over vinden.
Ik ga er maar uit van niet ,anders hadden ze wel voor beide het vegetarisch keurmerk aangevraagd..

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie