Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Reden om geen vlees te eten...
Le:
Dat heb ik ook Vreselijk is dat...
Eergisteren hoorde ik op het nieuws dat er een vrachtwagen met kippen was omgevallen op de snelweg... dan zie ik dat al helemaal voor me, en ik vind het verschrikkelijk voor die arme beestjes! :(
En dan zeggen ze 'Een heleboel kippen zijn overleden, de rest zit versuft op de weg, maar er zal snel een eind aan hun lijden worden gemaakt...'??? Sorry...???
Ik geloof er sowieso niets van... die beestjes worden gewoon in een nieuwe wagen gegooid en afgevoerd... halfdood... bah!!
Een gevoel van onmacht... het is bijna niet te beschrijven...
Tamara:
Ja, ze gaan desnoods helemaal kreupel naar de slachterij.
Ik kwam vroeger wel eens in de Jeugdsoos bij ons in het dorp, en ik vond de Baas(of hoe je het ook maar noemen wil) :P erg aardig, totdat hij eens een heerlijk verhaaltje vertelde aan de bar.
Hij werkte bij de kippenslachterij :P
En vond het blijkbaar grappig om eens iets leuks te gaan vertellen.
Hij vertelde dat een collega over de kippen heen piste :angry4: en lachen dat ie deed.
Sindsdien mag ik die L#L nooit weer, wat een Z*K!
Maar goed, nog even over dat machteloosheidsgevoel, dat voelt erg beroerd, dat klopt.
Ik heb dan vaak een soort van schuldgevoel tegenover dat dier.
Ik denk welk eens dat het dier dan denkt:
Jij hebt het gezien, waarom deed je niks?
Maar goed, dat gaat dan gewoon te ver, want ik ben 9 jaar vegetariër(bijna Veganist, ja die zijn er ook nog) en ik heb al eens meegedaan aan vrijwilligerswerk, dus ik ben daar niet schuldig aan, maar toch voelt het zo :'(
Le:
Wat grappig... ik ben 9 jaar geleden gestopt met vlees eten, omdat ik op vakantie in Spanje elke dag meerdere veewagens zag rijden... waar de kopjes van de kippen uitstaken, omdat er geen ruimte meer was... walgelijk!
Ik vind die collega van jouw vroegere baas overigens iemand zonder beschaving, een a-sociaal iemand... als je zoiets in je kop haalt, dan zit er iets goed fout.
Ik kan me voorstellen dat bij zo iemand de grens laag ligt om dat ook eens bij een zwerver te doen, die op een bankje ligt te slapen ofzo... zoiets is geen woorden waard wat mij betreft! (en toch over praten, haha) ;)
Ik heb een klein tijdje als vrijwilliger in een dierenasiel gewerkt, maar ben daarmee gestopt vanwege tijdsgebrek...
Ik vind dat egoïstisch van mezelf, dus ik wil er weer mee beginnen.
Ik zou bijvoorbeeld wel voorlichting op scholen willen geven over de bio-industrie of anti-vivisectie...
Tamara:
--- Citaat ---Wat grappig... ik ben 9 jaar geleden gestopt met vlees eten
--- Einde van citaat ---
,
Allebei 9 jaar gelden, toevallig :DMischien zelfs wel op het zelfde tijdstip(maar die weet ik niet meer) :D
--- Citaat --- omdat ik op vakantie in Spanje elke dag meerdere veewagens zag rijden... waar de kopjes van de kippen uitstaken, omdat er geen ruimte meer was... walgelijk!
--- Einde van citaat ---
Ja, veewagens zitten vaak overvol, daar zouden ze echt wat aan moeten doen, ze zouden in het vervolg maar 0 dieren in een Veewagen moeten stoppen op transport naar het buitenland, maar goed van je dat je Vegetariër bent geworden, zeker na het zien van zulke dingen.
Er zijn genoeg mensen op de wereld die dat ook zien, maar het deerd ze niet, schunnig.
.
--- Citaat ---Ik kan me voorstellen dat bij zo iemand de grens laag ligt om dat ook eens bij een zwerver te doen, die op een bankje ligt te slapen ofzo...
--- Einde van citaat ---
Ik hoop dat ze dan een kwaaie zwerver treffen ;D
--- Citaat ---Ik heb een klein tijdje als vrijwilliger in een dierenasiel gewerkt, maar ben daarmee gestopt vanwege tijdsgebrek...
Ik vind dat egoïstisch van mezelf,
--- Einde van citaat ---
Ho, Ho, als je geen tijd hebt, heb je geen tijd, daar kun je nixs aan doen, maar ik heb begrepen dat je weer wilt beginnen, doen! zou ik zeggen, leuk :thumbsup:
--- Citaat ---Ik zou bijvoorbeeld wel voorlichting op scholen willen geven over de bio-industrie of anti-vivisectie...
--- Einde van citaat ---
Dat zou je kunnen doen, of aan handtekeningen acties meedoen, of posters op hangen in scholen. ;)
Le:
Ik weet dat ik ergens in juli ben gestopt met vlees eten, zou wel toevallig zijn, haha.
Ik zei 'wegens tijdgebrek', maar eigenlijk heeft ieder mens tijd over... al is het maar een paar uurtjes, op de zaterdag bijvoorbeeld... daar voel ik me dan een beetje schuldig over.
Aan de andere kant is het ook wel fijn om wat tijd voor jezelf te hebben, aangezien ik ook de hele week werk.
Ach, weet je... uiteindelijk moet je gewoon een goede balans vinden... een manier van leven die je zelf prettig vindt en die je voor jezelf kan verantwoorden... Ja toch?
Het is alleen af en toe wel prettig om het er met andere mensen over te hebben! :)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie