Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Reden om geen vlees te eten...

<< < (6/11) > >>

Monie:
Mocht je werkelijk voorlichting willen gaan geven op scholen Le (wat misschien wat lastig is als je de hele week werkt) dan kun je contact opnemen met Wakker Dier, zij hebben lespakketten (ik heb zelf ook voorlichting gegeven op scholen).

Ook ik vind het heel moeilijk om die veewagens te zien. Ik zet het toch maar zoveel mogelijk van me af, doe hetgeen ik kan doen voor de dieren in de bio-industrie met de gedachte dat alle beetjes helpen. Maar vrolijk word je niet van die wagens.  :(

Le:
Dat lijkt me inderdaad leuk, Moni! :)
Misschien wel wat lastig inderdaad, omdat ik een full time baan heb, maar ik moet maar eens goed bedenken wat ik nou eigenlijk wil.

Bedankt! :)

Regread:
Hallo,
Ik ben een meisje van 14 en ik ben sinds een dik half jaar gestopt met vlees eten omdat ik het niet eerlijk vinden dat we de levens van dieren ontnemen om er 2 min van te genieten. Waarom mogen die beesten geen mooi leven hebben? Mijn familie en vrienden vinden vegetarisch eten echter zinloos. Dan vragen ze ook wel eens waarom ik dan wel vis wil eten en geen vlees, maar daar weet ik dan meestal niet echt iets op te zeggen. Als iemand mij iets vraagt over dat ik een vegetariƫr ben, kan ik me meestal niet argumenteren. Ik vroeg me af wat anderen dan meestal zeggen om het te argumenten en waarom anderen ook geen vlees eten maar wel vis. Wie mij wat raad kan geven, mail me op jazzvegetarier3@hotmail.com
Vele groetjes en alvast bedankt
Nele

Aiko:

--- Citaat van: Regread op 20 januari 2005, 19:45:08 ---Hallo,
Ik ben een meisje van 14 en ik ben sinds een dik half jaar gestopt met vlees eten omdat ik het niet eerlijk vinden dat we de levens van dieren ontnemen om er 2 min van te genieten. Waarom mogen die beesten geen mooi leven hebben?
--- Einde van citaat ---

Dat lijkt mij een prachtig argument hoor. Ik zou het alleen wat anders verwoorden.

Niet vegetarisch eten betekent natuurlijk niet direct dat dieren geen mooi leven hebben, slechts dat ze voor vleesconsumptie voortijdig moeten sterven. Je kunt gewoon zeggen dat je het niet nodig vindt om dieren te eten (en daarvoor dood te maken) en dat er genoeg plantaardige alternatieven voorhanden zijn om jezelf goed te voeden.

Poek:

--- Citaat van: Regread op 20 januari 2005, 19:45:08 ---en waarom anderen ook geen vlees eten maar wel vis.
--- Einde van citaat ---

Nou, kijk, vissen zijn ook dieren. Vissen worden ook in een soort bioindustrie gekweekt. Als je vanwege de dieren geen vlees eet, is het dus raar om wel vis te eten. En als je dat doet, kun je je beter niet vegetarier noemen, want dat werkt verwarring waar echte vegetariers last van hebben (die krijgen wel eens vis voorgeschoteld door onwetende vleeseters).

Oeps, dat was niet waar je naar vroeg he? Nouja, het is harstikke goed dat je met vlees eten gestopt bent. En ik kan me voorstellen dat vis blijven eten de overgang wat minder radicaal maakt (en misschien ook makkelijker voor je familie). Maar andere redenen kan ik eigenlijk niet bedenken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie