Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Reden om geen vlees te eten...
Laurie:
Op het blaadje dat in de Odin groentepakketten zit heb ik een aantal keer de goede visgids zien staan van Wouter Klootwijk. Kent iemand die? (of had ik eerst even bij de kookboekendraad moeten kijken :-\?)
Omdat mijn ouders wekelijks vis eten en denken dat dat heel gezond en diervriendelijk is zit ik te denken om 'm voor ze te bestellen. Misschien dat ze er iets mee kunnen (en willen) doen. Ze eten tegenwoordig namelijk wel vaker biologisch vlees.
Het lukte me niet om een linkje te maken (stomme UB compu's!) maar meer info staat op www.goedevis.nl (geloof ik).
teigetje:
Ik heb het zelf nog niet gelezen, maar in dat boekje zit in ieder geval een lijst met drie honderd soorten vis met daarbij informatie of je die vissoort rustig zou kunnen eten of absoluut links moet laten liggen ivm overbevissing enzo. Op zich wel een goed initiatief, volgens mij blijft het eten van vis sowieso niet goed, maar het is goed dat ze daar gradaties in maken.
Draek:
--- Citaat van: Kiwi op 22 februari 2005, 11:47:00 ---
--- Citaat van: Martijn op 22 februari 2005, 11:43:27 ---Voor de rest is gekweekte vis dan ook geen oplossing, het voer van deze vissen bestaat uit andere vissen en zeedieren en die moeten nog steeds gevangen worden in zee.
--- Einde van citaat ---
Afgezien nog van het voer; vissenkwekerij is ook bio-industrie; er zit over het algemeen veel te veel vis in een veel te klein bassin bij elkaar.
--- Einde van citaat ---
plus de antibiotica die ze er in gooien enzo.
Laurie:
--- Citaat van: Martijn op 22 februari 2005, 12:25:23 --- Op zich wel een goed initiatief, volgens mij blijft het eten van vis sowieso niet goed, maar het is goed dat ze daar gradaties in maken.
--- Einde van citaat ---
Inderdaad. Mijn ouders bijvoorbeeld denken, net als veel mensen trouwens, dat vis eten minder erg is omdat die vrij rond gezwommen hebben. Wat er verder allemaal aan vast zit daar hebben ze volgens mij geen idee van, laat staan dat ze op de hoogte zijn van die massale kwekerijen van zalm e.d. Ik heb ze er wel eens op gewezen maar dan dringt het volgens mij niet echt door. Als ik ze iets redelijk objectiefs laat lezen willen ze er misschien op gaan letten.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie