Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vleeskuikens
Tamara:
--- Citaat ---Neem er dan gelijk een stuk of wat anders krijg je het zelfde 'probleem als wij met ons ouwe kippie ;)
--- Einde van citaat ---
Ja, dat zou gezellig zijn.
Alleen is er 1 probleem:
Mocht er ooit iets gebeuren, bijvoorbeeld een plotselinge verhuizing(door middel van een scheiding byv)en je zou wegens ruimtegebrek de kippies niet meer kunnen houden, waar breng je ze dan naar toe?
En hoe weet je zeker dat die persoon in kwestie aan wie je de kippies geeft, ze niet in de soep zal stoppen?
Bestaat er zoiets als een opvanghuis voor kippen?
Het zijn nu eenmaal consumptiedieren, althans, voor de meeste mensen.
frommes:
Daar heb je helemaal gelijk in, maar zoals ik al zei koop ik liever een paar dieren die het slecht hebben en hun dood te gemoet gaan , dan een paar die het goed hebben bij een fokker , boer of wie er maar kippen verkoopt!
En als het er van die twee kipjes er vanaf zou hangen of die boer door gaat ja of nee, dan had ik het zeker niet gedaan, maar ik denk dat ik het niet meer mee zal maken dat de bioindustrie op zal houden te bestaan......
Draek:
--- Citaat van: frommes op 13 februari 2005, 19:23:45 ---Daar heb je helemaal gelijk in, maar zoals ik al zei koop ik liever een paar dieren die het slecht hebben en hun dood te gemoet gaan , dan een paar die het goed hebben bij een fokker , boer of wie er maar kippen verkoopt!
En als het er van die twee kipjes er vanaf zou hangen of die boer door gaat ja of nee, dan had ik het zeker niet gedaan, maar ik denk dat ik het niet meer mee zal maken dat de bioindustrie op zal houden te bestaan......
--- Einde van citaat ---
Nou wellicht niet, maar als er regelmatig dieren worden gekocht door mensen daar dan zou ik zeggen dat je dan juist een zakcentje in stand houdt voor die boer. Er zijn denk ook wel opvang adressen waar kippen wachten op een goed thuis.
frommes:
Ik heb die kipjes uit een kuikenmesterij gehaald waar duizenden kippen zitten en niet bij een boer die wat kippen vetmest.
En ik heb tal van adressen afgebeld, we zijn écht niet over één nacht ijs gegaan, maar op alle opvangadressen zitten alleen maar hanen jammer genoeg, en om last met de buurt te voorkomen beginnen we daar maar niet aan.
Nywoe:
Heel lief hoor, maar voor die kuikentjes die jij weg haalt komen 2 andere in de plek, dus heeft het nog geen nut, of heb ik het mis?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie