Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Leren kleding of bont dragen en vegetariër zijn

(1/15) > >>

andrez:
Zijn er vegetariërs hier die al dan niet moeite hebben met leren kleding dragen?

Heb een leren jas gekocht die echt goed staat maar voel me er toch niet helemaal lekker bij. Daar staat tegenover dat ik dat weer minder heb met de leren of suede schoenen die ik draag. Wat natuurlijk op hetzelfde neer komt, alleen dat het minder in het oog springt.

Groet,

André.

Draek:
Ik weet niet wat je redenen zijn om vegetarier te zijn, maar als dat toch wel ethische redenen zijn, dan vind ik dat je leer beter naast je kan leggen ipv kopen enzo (ook om wat oprechter over te komen op andere natuurlijk). Er zijn ook goede alternatieven voor leer. Jassen en schoenen zonder leer. Diervriendelijk en minder milieuvervuilend.

bienne:
Ben daar zelf niet zo uit..
Ik heb er gewoon voor gekozen om geen dieren te eten en niet zo zeer over het gebruik van bijv leer oid.
Ik ben niet zo'n figuur die naar een ander gaat wijzen  van "Oh je eet geen vlees en gebruikt wel leer". Je zit in de overgang van vegetarier naar veganist met dit soort zaken.
Mmmmm, leuk discussiepunt :D

andrez:
Denk wel dat ik hem weer inruil (hoewel ik 'm meteen ben gaan dragen, ai!), aangezien het naast gezondheidsredenen toch zeker ook om ethische en principiële redenen is dat ik vegetariër ben.

Jammer dat ie zo verrekte goed staat, wat ik ook van mensen om me heen vernam! Wat je noemt een dilemma, maar ik geef er toch een bepaald signaal mee af of straal er iets mee uit wat haaks staat op hoe strikt ik ben met geen vlees en vis eten.

Met de schoenen ligt dat toch net iets genuanceerder, hoewel dat niet overeind te houden is natuurlijk.

Mariek:
Drie jaar geleden heb ik een hele mooie Afgaanse jas (zoveelstehands) voor mijn verjaardag gehad. Lekker warm en lekker zacht, maar dat komt dus omdat het een suede lammy is... Er zit een grote harige kraag op waar mensen van zeiden dat het bont was. Ik had daar niet eens bij nagedacht, voor 150 gulden een jas met echt bont leek mij wat teveel van het goede. Ik heb een paar keer de proef op de som genomen en een haar verbrandt, maar dat geeft geen typische verbrandde haar-geur. Ik ga er dus maar vanuit dat de kraag niet van echt bont is, het voelt ook veel minder fijn en zacht dan een dierenvelletje.

De jas vind ik nog steeds erg mooi. Ik doe hem ook niet weg, hoewel hij nu al een winter in de kast ligt.

Ik hou verder niet echt van leer. Ik zou niet snel een leren jas kopen of een broek ofzo. Alleen schoenen...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie