Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Leren kleding of bont dragen en vegetariƫr zijn

<< < (4/15) > >>

willem:
's zomers heb ik eigenlijk een veel kleiner probleem dan draag ik teva-sandalen. Prima lopers ook voor in de bergen, helemaal kunststof.
's Winters heb ik voor mezelf wel als eis dat ik geen last krijg van vocht, noch van binnen, noch van buiten. Dus zweer ik bij Ecco. Gaan ook ontzettend lang mee.
Eigenlijk heb ik nooit meer gesprekken in de zin van: "Waarom draag jij nog wel leren schoenen?" Heeft ook met respect te maken, denk ik. Ik heb ook bij anderen niet zo'n behoefte om hen te wijzen op inconsequenties. Wel heb ik redelijke gesprekken over waar iemands grenzen liggen. En dan kom je er vanzelf achter dat een vleeseter ook haar/zijn grenzen heeft. Bij zangvogeltjes of hondenvlees bijvoorbeeld. Op dat moment heb je ook iets van (h)erkenning.

Sam:

--- Citaat van: Dick op 14 februari 2005, 20:43:28 ---Wie weet of suede echt alleen maar verkregen wordt van ongeboren of pasgeboren dieren?

--- Einde van citaat ---

Suede wordt niet gemaakt van ongeboren of pasgeboren dieren, het is de binnenkant van de huid ipv de buitenkant, die glad is. Hij wordt dan speciaal bewerkt om nog zachter te worden.
Er worden wel handschoenen etc gemaakt van leer van pasgeboren (en vast ook hele decadent van ongeboren) dieren maar dat kan dan zowel glad leer als suede zijn.

Andrez, ik heb ook nepleren stoere jassen en mensen die het vragen wijs ik ook gewoon op het labeltje, met de opmerking: als je al niet eens kunt zien dat het niet echt is, waarom zou je dan echt leer kopen?

andrez:
Mm, ook weer gezien jouw reactie, Sam, geloof ik dat ik wat dit aangaat vromer dan de paus wil zijn. Een goede gelegenheid om me daar overheen te zetten.

Paula:
Mijn vriend en ik gebruiken niets waar dieren voor doodgemaakt of voor pijn gedaan zijn. Dus ook geen leer. Er zijn zoveel alternatieven!

Bont kun je trouwens erg goedkoop krijgen. Ze houden je zo voor de gek. Bij broeken  van &#8364; 10,- op de markt zit soms al bont. Mensen hebben dat niet door en dat is de bedoeling.

Zjest en Zjaar:
Nu sta ik toch weer even stil bij mezelf..Het is zo dat ik (zjest) reeds als kind al fel gekant was tegen het dragen van bond en ik herinner me nog zeer goed toen ik een jaar of 11 was en met mijn vader kerstinkopen ging doen en toen hij richting bondwinkel ging om voor mijn bomma een bontjas te kopen (mijn bomma die in haar ogen de grootste dierenvriend is)dat ik me daar een scene maakte en aan mijn vader begon te sleuren en hem probeerde om te praten..Maar nu ik wat ouder ben en er bij stil sta is het eigenlijk allemaal hetzelfde...Bont of leder dragen ...Wij zijn alvast op zoek naar niet lederen schoenen...Groetjes van Zjest en Zjaar  

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie