Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Leren kleding of bont dragen en vegetariƫr zijn
Hausfrau:
Bont vind ik ook niks en leren kleding ook niet, maar om leren schoenen kom ik niet heen. Deze winter 48 duizend paar laarzen geprobeerd en slecht 1 paar met 41 en smalle schachten gevonden, van leer. Ja, helaas, maar ik kom er niet omheen. Ik probeer het echt maar met maat 41 en smalle voeten is het al lastig om passende schoenen te vinden. Helaas kan ik niet zo principieel zijn als ik wil. (maar leren slippers doe ik dus bijvoorbeeld niet...)
@rno:
Ik draag katoenen schoenen en een katoenen riem. Het staat voor geen meter, maar ik hoef niet "representatief"te zijn.
Roodbaard:
Iedereen bepaalt gelukkig voor zichzelf waar zijn of haar grenzen liggen. Ik merk zelf dat leer me steeds meer tegen gaat staan. De producten die ik heb (portemonee, schoenen) gebruik ik nog wel, maar ik ben niet van plan weer iets van leer aan te schaffen. Hoe moeilijk dat gaat worden, moet ik nog ervaren, maar ik hoop dat het meevalt.
Pijlstaartrog:
--- Citaat van: Roodbaard op 26 juni 2007, 17:16:38 ---Iedereen bepaalt gelukkig voor zichzelf waar zijn of haar grenzen liggen.
--- Einde van citaat ---
Ik weet niet hoor. Dat klinkt voor mij alsof dierenrechten niet echt belangrijk zijn, alleen goed voor iemands persoonlijke gemoedsrust.
--- Citaat --- Ik merk zelf dat leer me steeds meer tegen gaat staan. De producten die ik heb (portemonee, schoenen) gebruik ik nog wel, maar ik ben niet van plan weer iets van leer aan te schaffen. Hoe moeilijk dat gaat worden, moet ik nog ervaren, maar ik hoop dat het meevalt.
--- Einde van citaat ---
Mijn nieuwste schoenen zijn sneakers van Vegetarian Shoes, voor het eerst sinds ik gestopt ben met leer kopen heb ik schoenen gevonden die stevig genoeg zijn voor mijn voeten.
Sigurd:
verwarren jullie vegetarisch niet met veganistisch?
ik geef wel toe dat er bezwaren zijn tegen leren kleding (enkel omdat het een product is van de zelfde verdraaide bioindustrie) maar hoe ver ga je?
Geen melk en melkproducten? Eieren? Wol? (Tussah) zijde?
Ik denk dat iedereen de grens persoonlijk moet stellen op grond van eiogen afwegingen, maar blijf dan wel "to the point"
Er bestaat al genoeg verwarring.
Persoonlijk heb ik geen moeite met het eten van vlees, maar ik doe het niet omdat ik het niet, onder geen beding, uit de bioindustrie wil betrekken. Voor bio vlees etc. heb ik geen geld, en ik kan toch zonder.
Maar ik draag wel wollen kleding (zuivere wol) zelfs geitenharen sokken (en da's geen wol) en leren schoenen. Waarom? omdat het duurzaam is. Ik doe gemiddeld 10 jaar met een paar schoenen, waarschijnlijk omdat ik meestal op klompen loop.
Leer is trouwens niet altijd leer...
heel veel leer is een dode huis die vol zit met chemische rommel.
leer is een door tannine gestabiliseerde huid. da's wat anders dan wat doorgaans te koop is.
Ze zijn er trouwens wel, leren schoenen van echt, natuurlijk gelooid leer van huiden van dioeren die wel fatsoenlijk gehouden zijn. de rest van die beestjes is dan al opgepeuzeld door mensen die bio(dynamisch) vlees wel kunnen betalen en willen eten.
dan is het ook zonde die huid niet te gebruiken, toch?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie