Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Leren kleding of bont dragen en vegetariër zijn

<< < (7/15) > >>

Sigurd:
Ben ik met je eens. Dat er een paar kadavers wel in horen had ik erbij moeten schrijven. (ik zal mezelf een academisch verantwoorde schop onder mijn achterwerk geven ;D )

Een vraagje heb ik wel, nu ben ik niet zo bekend met de mykologie, maar ken je wellicht een of meerdere necrofiele schimmels?

Ben zeer geïntreseerd.

vr. groet. Sigurd

Roodbaard:
Ik dacht vroeger altijd dat vegetariërs geen leer gebruiken, omdat dat ook van dode dieren komt.

@rno:
Op WikiPedia wordt uitgebreid geschreven over vegetarisme: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vegetarisme

Ik denk dat de meeste vegetariers gewoon leer dragen.

Patronum:
Ik ben vegetarier en ik vind leer wel een moeilijke. Leren kleding vind ik erg mooi. Nu verkopen ze bij een winkel met leren kleding hier in de buurt vanwege het 60-jarig bestaan de leren jassen voor 60 euro. Das natuurlijk geen prijs voor een mooie jas. Maar dan zit ik toch met m'n principes. Aan de ene kant wil ik wel een mooie leren jas dragen en ben ik geneigd een sprint naar die winkel te trekken, aan de andere kant vind ik het een beetje een raar idee om geen vlees te eten maar wel leer te dragen.

mjets:
Wat ik nog aan leer heb draag ik op, al zou ik het liefst leerloos door het leven gaan; het voelt niet gezellig. Maar ja, iets nieuws aanschaffen terwijl ik nog schoenen/riem heb.. Mijn lange leren jas heb ik wel weggegeven -aan hunkerende vriendin... Dat vond ik wel te erg, zo'n hele lap, wat ooit een liefelijk beesie was, om me heen. Als mijn gympen overleden zijn stap ik wel over op "bijna" leren schoenen  ;). Mijn heavy wandelschoenen gaan een leven mee... dus die blijven...  En net als @rno, hoef ik ook niet representatief te zijn... dus tot het op is en dan katoen of what ever... Het is een kwestie van tijdens de schoenenkoorts, die mij soms overvalt, niet naar de stad te gaan/internetten  :P Maar ook voor tweedehands geldt voor mij dat ik geen leer wil dragen. Niet alleen dat je dan toch nog een markt in stand houdt, maar ook (vooral bij mij) het gevoel dat er een dier is gedood om een product voor mij van te maken. swielig  :'( Verder is alles van (kunst)stof (tassen, portomonaie etc.) En over bont wil ik het niet eens hebben  >:(
En wat Patronum zegt, beetje raar idee om geen vlees te eten maar wel het jasje van het beestje....? Alsof hij daarvoor niet dood is gemaakt  ??? Voor mij zijn het gewetenskwesties. Zoals ik mijn favorite spijkerbroek niet meer wil kopen omdat ik China blue heb gezien. Maar "het" allerfijnste broekie opgeven...oef dat valt zwaar. Volg ik mijn geweten (waar ik blij van word) of heb ik schijt aan alles en iedereen (waarna ik mezelf constant moet overtuigen waarom ik ook al weer die foute broek heb gekocht, of die jas/schoenen van die koe... ) Soms vechten ze nog, maar mijn "blije-gevoel" wint uiteindelijk altijd!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie