Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Leren kleding of bont dragen en vegetariƫr zijn

<< < (10/15) > >>

haantje:
Ik heb die discussie wel eens met vriendje gevoerd, maar dan over vlees. Nee, voor mij geen kleding, stoelen, beurzen of riemen van leer. Schoenen vind ik een twijfel. De laatste jaren heb ik geen schoenen van leer meer gekocht, maar dat zou ik misschien wel weer gaan doen als ze van de huid van een natuurlijk gestorven dier zouden zijn gemaakt.
Succes met je initiatief!

@rno:
Alweer een keurmerk er bij: Dit dier is beslist natuurlijk gestorven op 20 jarige leeftijd. Checked by CSI.

greet:

--- Citaat van: @rno op 15 september 2010, 19:44:45 ---Alweer een keurmerk er bij: Dit dier is beslist natuurlijk gestorven op 20 jarige leeftijd. Checked by CSI.

--- Einde van citaat ---

Ah, het fameuze ddibngo20jl keurmerk...

Ray01:

--- Citaat van: ZipperbeatsVelcro op 14 september 2010, 13:16:50 ---Hallo allen,

Ik zie dat er best veel vraag is naar kleding voor vegetariers en veganisten.

Wat zou jij (lezer) als klant willen. Daarmee bedoel ik: welke eisen stel je aan jouw kleding:
Diervriendelijk
Diervrij
Fairtrade

Ben benieuwd naar jullie ideeen en alvast bedankt.

--- Einde van citaat ---

Zeker belangrijk: diervrij, fairtrade en aandacht voor het milieu.

Zelf draag/koop ik steeds minder lederen en aanverwante spullen.
Ik ben geen veganist maar zou het wel toejuigen als er meer vegetarische en veganistische kleding zou komen.

Alleen heb ik een probleempje met schoenen, ik heb nu eenmaal echt hele goede schoenen nodig i.v.m. rug.
Ik heb hier helaas (nog) geen goed alternatief voor kunnen vinden.

Mocht ik ze tegenkomen, dan zou ik deze zeker gaan proberen.
Verder zou ik ook geen leer of andere spullen van een natuurlijk gestorven dier gebruiken.

Veel succses met je initatief!

wenche:
Ik ben geen vegetarier, maar eet wel vaak vegetarisch (voornamelijk als vriendje niet mee-eet, of als hij vlees wil eten dat ik niet lust, wat er best veel zijn en omdat ik veel gerechten erg lekker vind) En ik koop dus ook gewoon lederen producten...
Ik als niet-vegetarier kan er ook niet tegen als je een vegetarier tegen komt die zegt "ik ben vegetarier, maar eet wel vis"... Je bent vegetarier of niet, maar niet half vegetarier... (dan ben je dus gewoon niet-vegetarisch ;))

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie