Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Zwakke botten door vegetarisch eten?
Christiaan:
--- Citaat van: Dr@gonfly op 21 februari 2005, 19:22:00 ---Als de botontkalking erg hoog is in Nederland en er zijn onderzoeken overdat zuivelgebruik de kans op botontkalking toeneemt, dan is het verleidelijk om het aan te nemen dat ons (het nederlandse) zuivel gebruik daar oorzaak van is. Maar dat is wat ik er dan bij denk.
--- Einde van citaat ---
Ja, ik denk ook dat het verleidelijk is om dat te denken, zeker als het in je straatje past. Maar wat zeggen geisoleerde getallen? En zelfs als een hogere melkconsumptie en osteoporose statistisch aan elkaar verbonden kunnen worden dan is het nog moeilijk aan te tonen dat het een causaal verband is.
Ik denk dat het al belangwekkend genoeg is dat duidelijk is geworden dat melkconsumptie echt niet noodzakelijk is.
Het rare is dat we dankzij dat idee, en het landbouwbeleid dat dat idee heeft voortgebracht (of is het andersom? waarom is dat subsidiebeleid ooit opgezet? omdat men na de schaarste van de oorlog nooit meer zonder boter wou zitten?) nu zozeer in de melk verzuipen dat fabrikanten als Campina de gekste dingen doen om er maar van af te komen.
Sander:
--- Citaat van: Christiaan op 21 februari 2005, 18:49:13 ---
--- Citaat van: Sånde® op 21 februari 2005, 18:43:39 ---De uitkomsten van de Harvard Nurses Study zeker nog steeds niet bestudeerd? ;)
--- Einde van citaat ---
Waren er daar ook niet op- en aanmerkingen op? En niet te vergeten kanttekeningen?
--- Einde van citaat ---
Zoekt en gij zult vinden?
Christiaan:
Poekt en gij zult vinden ;)
B@ñ@ñenschuimpje:
--- Citaat van: Sånde® op 21 februari 2005, 18:43:39 ---De uitkomsten van de Harvard Nurses Study zeker nog steeds niet bestudeerd? ;)
--- Einde van citaat ---
Is er nog steeds geen andere studie die die resultaten kan bevestigen?
Sander:
--- Citaat van: b@ña@ñ op 21 februari 2005, 20:30:44 ---
--- Einde van citaat ---
Is er nog steeds geen andere studie die die resultaten kan bevestigen?
--- Einde van citaat ---
Goh, ik zeg wat over zuivel en An is er ook weer gelijk als de kippen bij hoor.
Maar het antwoord is: "ja, al lang".
EOF.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie