Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Zwakke botten door vegetarisch eten?

<< < (6/24) > >>

Sander:

--- Citaat van: Christiaan op 21 februari 2005, 20:29:07 ---Poekt en gij zult vinden ;)

--- Einde van citaat ---

Hehe.  :)

teigetje:
Wat ik wel weet, ben even kwijt waar ik het gelezen heb, is dat als je erg veel zuivel drinkt (zeg meerdere liters melk per dag) dit absoluut bijdrage levert aan botontkalking, ik zal eens zien of ik het nog ergens kan vinden...

Lovelocker:
Ik heb sterke botten, Pinda: na  ruim 28 jaar vegetarierschap en opgegroeid met Joris Driepinter en schoolmelk. Tja...en wat zegt dat nu eenmaal? In ieder geval moet je die dokter niet serieus nemen als die niet met een beter verhaal komt. Hetzelfde geldt voor dat onderzoek wat mij betreft. Als ik zelf botontkalking had zou ik geneigd zijn het te lezen.

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: Sånde® op 21 februari 2005, 18:43:39 --- De uitkomsten van de Harvard Nurses Study zeker nog steeds niet bestudeerd? ;)

--- Einde van citaat ---

http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/calcium.html
Er lijkt nog geen duidelijkheid over te zijn:
Milk and dairy products are a convenient source of calcium for many people. They are also a good source of protein and are fortified with vitamins D and A.

Hizikigrrrl:
Pinda: je kan ook nog sinaasappelsap nemen waaraan calcium is toegevoegd.

Qua sport worden sporten aangeraden die druk op je botten zetten, zoals lopen, joggen, dansen etc.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie