Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Zwakke botten door vegetarisch eten?

<< < (10/24) > >>

willem:
Misschien een te simpele vraag: wat is er tegen zuivel? Dit afgezien van het bekende probleem dat hiervoor ook dieren het loodje hebben moeten leggen.

Draek:

--- Citaat van: willemk49 op 23 februari 2005, 20:24:02 ---Misschien een te simpele vraag: wat is er tegen zuivel? Dit afgezien van het bekende probleem dat hiervoor ook dieren het loodje hebben moeten leggen.
--- Einde van citaat ---
Naast dierenleed, milieuredenen zijn er ook redenen als dat het biologisch gezien raar is dat de mens melk van de koe gebruikt. Maar goed sommige vinden het ook weer niet raar.
Maar ook zijn er vele kwaaltjes en ziekten aan teveel zuivel gebruik te wijden. Tenminste daar zijn onderzoeken en verklaringen over. Zelf las ik een tijd terug dat zuivel ook eczeem kan triggeren (zorgen dat het begint). Nou heb ik last van eczeem en dat is juist ontstaan in de periode dat ik vegetarier was en veel melk ging drinken omdat ik dacht dat ik het nodig had (wist toen nog niet zoveel over de zuivelindustrie en dacht net als vele dat er geen dieren voor dood gingen enzo). Waarschijnlijk is mijn eczeem (wat wel in de genen zit (wel ander soort dan andere uit familie) getriggert en tot uiting gekomen.

willem:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 23 februari 2005, 20:31:17 ---
--- Citaat van: willemk49 op 23 februari 2005, 20:24:02 ---Misschien een te simpele vraag: wat is er tegen zuivel? Dit afgezien van het bekende probleem dat hiervoor ook dieren het loodje hebben moeten leggen.
--- Einde van citaat ---
Naast dierenleed, milieuredenen zijn er ook redenen als dat het biologisch gezien raar is dat de mens melk van de koe gebruikt. Maar goed sommige vinden het ook weer niet raar.
Maar ook zijn er vele kwaaltjes en ziekten aan teveel zuivel gebruik te wijden. Tenminste daar zijn onderzoeken en verklaringen over. Zelf las ik een tijd terug dat zuivel ook eczeem kan triggeren (zorgen dat het begint). Nou heb ik last van eczeem en dat is juist ontstaan in de periode dat ik vegetarier was en veel melk ging drinken omdat ik dacht dat ik het nodig had (wist toen nog niet zoveel over de zuivelindustrie en dacht net als vele dat er geen dieren voor dood gingen enzo). Waarschijnlijk is mijn eczeem (wat wel in de genen zit (wel ander soort dan andere uit familie) getriggert en tot uiting gekomen.

--- Einde van citaat ---
Persoonsgebonden redenen zijn natuurlijk acceptabel. Maar geldt dit dan voor iedereen?

Draek:

--- Citaat van: willemk49 op 23 februari 2005, 20:42:07 ---Persoonsgebonden redenen zijn natuurlijk acceptabel. Maar geldt dit dan voor iedereen?

--- Einde van citaat ---

Nou ieder bepaald natuurlijk zelf wat deze doet en wat deze vind. Dat kan zo doorgevoerd worden dat men zelfs feiten kan weigeren. Feiten kunnen namelijk erg subjectief zijn.

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: Apraxia op 23 februari 2005, 15:55:15 ---Ach Hizziki houd toch op met je geleuter  ::)
Vind het wel interessant wat er achter zit dat je melk verdedigt En dan niet dat theoretische gewauwel...persoonlijke argumenten waarom het zo moeilijk zou zijn je huidige voedingspatroon ter discussie te stellen :)

(zo...ik heb mijn schopje voor vandaag ook weer gehad)

--- Einde van citaat ---

Joh, neem jij lekker een pilletje.

We hebben het hier over voeding en over hoe je calcium binnen kan krijgen. Zuivel hoort daar, objectief gezien, ook bij. Dat jij daar een probleem mee hebt, daar kan ik niet mee zitten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie