Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Zwakke botten door vegetarisch eten?
pinda:
De huisarts vertelde mijdat.
Ik zal het over twee weken bij de ortopedisch chirurg nog even navragen.
Ik ben 24 jaar en sport 2/3 x per week.
Dus daar zal het niet aan liggen.
Ik ben 1.70 lang en 55 kg. Gewoon normaal dus.
Ik viel eigenlijk zachtjes, voorover, dat is het gekke.
Maar als ik dus een pilletje neem met calium, magesium en vitamine d, is dat genoeg om helemaal gezond te eten. Ik slik al vitamine B
Naast al mijn groenten en rijst of aardappeltjes.
Aiko:
--- Citaat van: pinda op 21 februari 2005, 17:07:41 ---Ik ben 24 jaar en sport 2/3 x per week.
--- Einde van citaat ---
Niet liegen hè! Je profiel zegt 25...
sanop001:
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 21 februari 2005, 16:59:19 ---Die vleesvervangers hebben niet echt veel te maken met je botten.
Sterke botten krijg je door o.a. voldoende calcium, magnesium en vitamine d. Je zou kunnen overwegen een speciaal supplement daarvoor te gaan slikken, gewoon verkrijgbaar bij de drogist.
Gebruik je wel zuivel? Je zou eigenlijk 2 a 3 porties (magere) zuivel per dag moeten eten om voldoende calcium binnen te krijgen.
Wat Nicky al aanhaalt, sporten, is idd ook heel belangrijk.
Zeggen ze in het ziekenhuis dat het zeker is dat die botbreuk komt door vega eten of heb je het zelf aangehaald? Ook vleeseters lopen botbreuken op, dus het hoeft helemaal niet hieraan te liggen. Het is mogelijk om je botdichtheid te laten testen.
--- Einde van citaat ---
Zuivel nemen om calcium binnen te krijgen is onzin. De dierlijke eiwitten zorgen ervoor dat de calcium uit zuivel geen enkel effect heeft. Al wil de zuivellobby met hun campagne "je lichaam schreeuwt om zuivel" je anders doen geloven! Ik eet al 16 jaar geen zuivel meer en ben toch nog zo sterk als een olifant, die trouwens ook plantaardig eet en sterke botten heeft.
fem fatale:
--- Citaat van: pinda op 21 februari 2005, 17:07:41 ---Ik ben 1.70 lang en 55 kg. Gewoon normaal dus.
--- Einde van citaat ---
vinnik best licht
teigetje:
inderdaad in zuivelproducten zit minder calcium dan in een aantal groene groenten (die ik nu even niet paraat heb), de zuivelproducenten hebben zo langzamerhand iedereen in nederland door een jarenlang reclamebombardement er van te weten overtuigen dat je al je botten breekt als je niet elke dag voldoende zuivel drinkt >:(
op de site van "eVa" staat een heel goed artikel over waar je het beste calcium uit kunt halen (http://www.vegetarisme.be/php/nutr-min.html?menu=&s=&ss=&sss=6)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie