Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Zwakke botten door vegetarisch eten?

<< < (14/24) > >>

Draek:

--- Citaat van: willemk49 op 24 februari 2005, 11:58:32 ---De derde link ook bekeken. Dit is een opsomming hoe veel Amerikanen eten. Bovendien staan er gegevens in over wat je met melk wel niet binnenkrijgt aan gif, hormonen en wat dies meer zij. In NL wordt zuivel altijd heel streng gecontroleerd.
--- Einde van citaat ---
Nou streng... ik denk dat de strengheid nog meevalt. Je weet hoe het met die keuringen gaat... er slipt altijd wel wat door en mensen zijn omkoopbaar.

Overigens staat er nog een link onderaan naar iets over borstkanker.

Christiaan:
Er is een verschil tussen statistiek en statistieken ::)

willem:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 24 februari 2005, 12:02:20 ---
--- Citaat van: willemk49 op 24 februari 2005, 11:58:32 ---De derde link ook bekeken. Dit is een opsomming hoe veel Amerikanen eten. Bovendien staan er gegevens in over wat je met melk wel niet binnenkrijgt aan gif, hormonen en wat dies meer zij. In NL wordt zuivel altijd heel streng gecontroleerd.
--- Einde van citaat ---
Nou streng... ik denk dat de strengheid nog meevalt. Je weet hoe het met die keuringen gaat... er slipt altijd wel wat door en mensen zijn omkoopbaar.

Overigens staat er nog een link onderaan naar iets over borstkanker.

--- Einde van citaat ---
Die link heb ik ook even bekeken. Ik begreep eerst niet wat je bedoelde, omdat het geen onderzoek naar borstkanker betrof maar iets anders Het was een onderzoek onder ruim 60.000 Zweedse vrouwen die ook borstonderzoek ondergaan. Daarvan waren 266 vrouwen met een diagnose van eierstokkanker. Dus minder dan een half %. En daar weer de helft van had een ernstige vorm van die kankersoort. In de analyse van de gegevens is een voorzichtige conclusie getrokken dat: wij een positieve verwantschap waarnamen tussen inname van heel veel melkproducten met één vorm van eierstokkanker bij die groep van vrouwen.  

bart:
linkje over zuivelcampagnes in Nederland

Selly:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 23 februari 2005, 20:55:18 ---We hebben het hier over voeding en over hoe je calcium binnen kan krijgen. Zuivel hoort daar, objectief gezien, ook bij.

--- Einde van citaat ---

Nou ja, dat is dus helemaal niet zo objectief, en daar hebben we het juist ook over. Iemand die meer calcium wil binnenkrijgen zomaar aanraden meer zuivel te gebruiken, hoeft met dat advies helemaal niet geholpen te zijn. De vraag is onder andere of je je calcium niet beter voornamelijk uit andere bronnen kan halen..

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie