Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Zwakke botten door vegetarisch eten?
Christiaan:
Dat bedoel ik dus. Je geeft een paar simpele linkjes en daarmee is het dan af? Dan krijg je ook van die "nee, jij!"-discussies ::)
Draek:
--- Citaat van: Christiaan op 25 februari 2005, 19:06:05 ---Dat bedoel ik dus. Je geeft een paar simpele linkjes en daarmee is het dan af? Dan krijg je ook van die "nee, jij!"-discussies ::)
--- Einde van citaat ---
Oh ok, je vind dat ik een stuk tekst moet neerzetten met refenties waar ik de info vandaan heb ipv de links neerzetten zonder waar de info staat etc?
Is het dan meer een 'bewijs'?
Christiaan:
--- Citaat van: Dr@gonfly op 25 februari 2005, 19:08:11 ---Is het dan meer een 'bewijs'?
--- Einde van citaat ---
Ja. Beter dan iemand de weg wijzen en dan als ze nog steeds niet overtuigd zijn te zeggen dat ze het niet snappen of voor propaganda gevallen zijn. Een goeie argumentatie is wel ietsje uitgebreider dan zeggen dat die-en-die het gezegd heeft en het dus waar is. Je wil feiten laten zien, statistieken, onderzoeksresultaten én de daaruit getrokken conclusies, en de redenering die er toe leidt. Daarmee overtuig je mensen. Het minste wat je hier kan doen als je mensen wil overtuigen is de boel even samenvatten voor de mensen die er niet zo diep in zitten als jij.
Draek:
--- Citaat van: Christiaan op 25 februari 2005, 19:16:03 ---
--- Citaat van: Dr@gonfly op 25 februari 2005, 19:08:11 ---Is het dan meer een 'bewijs'?
--- Einde van citaat ---
Ja. Beter dan iemand de weg wijzen en dan als ze nog steeds niet overtuigd zijn te zeggen dat ze het niet snappen of voor propaganda gevallen zijn. Een goeie argumentatie is wel ietsje uitgebreider dan zeggen dat die-en-die het gezegd heeft en het dus waar is. Je wil feiten laten zien, statistieken, onderzoeksresultaten én de daaruit getrokken conclusies, en de redenering die er toe leidt. Daarmee overtuig je mensen. Het minste wat je hier kan doen als je mensen wil overtuigen is de boel even samenvatten voor de mensen die er niet zo diep in zitten als jij.
--- Einde van citaat ---
ok, ik zal dat voortaan dan wel zo doen.
Lovelocker:
Ik vind het typisch zo'n discussie die nog lang niet geeindigd is. Onderzoek A toont dit aan en onderzoek B toont dat aan. Over een aantal jaren zullen we meer weten of niet...intussen is het lastig als je toevallig vegetarier bent en zwakke botten hebt, wat je hiermee moet.
Ik vermoed zelf dat de genetische component behoorlijk sterk is in deze. Van mijn moeders kant zijn er die van melk gruwen en ook die dat niet doen, ik ben zover ik weet momenteel de enige vegetarier met zuivelgebruik: allen vrij sterke botten waarschijnlijk. Aan mijn vaders kant juist niet:daar komt botontkalking voor, bij enkele dames. Het is maar 1 familie(wel een grote: en geen onderzoek.
Maar in mijn werk heb ik door de jaren heen ook heel wat breuken meegemaakt. Ik kan daar geen patroon in zien qua zuivelgebruik al dan niet en botontkalking.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie